دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 15:04
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با آنا:

صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اسیر بوروکراسی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی سه هزار میلیارد تومان به صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داد، اما مسئولان سیستم بوروکراسی بسیار سختی را فراروی نخبگان گذاشته‌اند.
کد خبر : 443243

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره موانع و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی سه هزار میلیارد تومان به صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داد که متأسفانه این صندوق نتوانست رسالت خود را خوب انجام دهد.


وی افزود: مسئولان صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم بروکراسی بسیار سختی را طراحی کرده و فراروی نخبگان گذاشته‌اند و این بزرگ‌ترین مشکل برای فعالیت‌های نخبگانی است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پراکندگی متولیان حامی شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر موانع پیش روی این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و معاونت علمی رئیس‌جمهور از متولیان شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و هر کدام سیاست خاص خود را دنبال می‌کنند، به نظرم این سیاست‌ها و منابع باید تجمیع شود تا بتوان سهل‌تر از این شرکت‌ها حمایت کرد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک‌ها هم هیچ حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند و لذا اگر مشکلات مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مرتفع شود، مسائل دیگر هم در روند پیشرفت کار حل‌وفصل می‌شود.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، هر جوان نخبه را پاره تن ایران دانستند و فرمودند: برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان را کاملاً جدی اجرا و پیگیری کرد.


ایشان به ایجاد زیرساخت‌های قانونی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع موانع پیش روی آن‌ها اشاره و گفتند: مکرراً تأکید کرده‌ایم که محیط کسب‌وکار باید اصلاح شود مثلاً مجوزی که باید ظرف یک هفته صادر شود، ۶ ماه زمان نبرد، موازی‌کاری‌های غلط حذف و انحصار برداشته شود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته