دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 13:23
در گفت‌وگو با آنا

سپاه‌منصور: دانشجویان روشندل از استعدادها و توانایی‌های خاصی برخوردار هستند

مدیرگروه آموزشی تحصیلات تکمیلی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تاکید بر اینکه روشندلان در زمینه‌های مختلف هنری، درسی و ... استعدادهای خاصی دارند، از مسئولان خواست که توجه به این قشر تنها مختص به یک روز خاصی در سال نباشد.
کد خبر : 44319

دکتر مژگان سپاه‌منصور درحاشیه مراسم ویژه روز جهانی «عصای سفید» که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: این دسته از دانشجویان باید شناسایی شوند و با برگزاری همایش‌ها، سمینارها و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با هدف آموزش مهارت‌های ویژه روشندلان، زمینه رشد و شکوفایی این عزیزان را در محل دانشگاه فراهم شود.


سپاه منصور تاکید کرد: نارسایی در بینایی نباید مانع رشد و شکوفایی روشندلان شود.


مشاور علمی سازمان آموزش کشور نیز با تاکید بر اینکه جامعه ما نیازمند توسعه دانش عمومی نسبت به اقشار کم توان جسمی است خاطرنشان کرد: آموزش کودکان نیازمند حمایت خاص باید به سمت توانمندسازی حرکت کند و این هدف محقق نمی‌شود مگر با مشارکت برنامه‌ریزان دانشگاهی.


دکتر علی سعیدی روزآمدسازی آموزش‌ها را برای روشندلان ضروری دانست و گفت: تفکیک اقشار نیازمند کمک‌های ویژه در مقاطع مختلف زندگی از محیط مدرسه و دانشگاه تا سایر حوزه‌های زندگی باعث می‌شود آنها هیچ گاه از فرصت‌های برابری برخوردار نباشند.


سعیدی با نقد رویکرد منزوی‌سازی افزود: همه ما باید در کنار یکدیگر تعامل اجتماعی با همنوعان خود را یاد بگیریم.


به گزارش آنا، از ویژه برنامه‌های روز جهانی عصای سفید در واحد تهران مرکزی می‌توان از برپایی نمایشگاه فعالیت‌های روشندلان، معرفی پایگاه ویژه فعالیت‌های علمی و فرهنگی روشندلان در دانشکده، نمایش فیلم با موضوع «فراگیرسازی»، سخنرانی سعیدی با موضوع فراگیرسازی –مبانی و فلسفه و قدردانی از روشندلان با رتبه برتر کنکور و... نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته