دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1398 - 17:01
یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

امکان دریافت محصولات به‌صرفه‌تر صنعت با اجرای طرح پایش دانشگاه آزاد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: اجرای طرح پایش موجب می‌شود که صنعتگران با هزینه پایین‌تر محصولات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
کد خبر : 442759
637025912379828841.jpg

دکتر بابک صادقی گرمارودی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان پژوهش‌های اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای اظهار کرد: نظام موضوعات تاکنون در دانشگاهی به این صورت تدوین نشده، اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار عالی است.


وی افزود: نظام موضوعات این طرح براساس پتانسیل‌های منطقه‌ای و ملی تدوین‌شده که می‌تواند بسیار راهگشا باشد. مثلا برای استان مازندران موضوع‌های شیلات و کشاورزی انتخاب شده که بسیار با پتانسیل و ویژگی‌های این استان تناسب دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ادامه داد: اجرای طرح پایش سبب ایجاد انگیزه فزاینده میان دانشجویان و استادان می‌شود.


صادقی بیان کرد: اجرای دقیق این طرح سبب می‌شود جامعه و صنعت به این اعتقاد برسند که می‌توانند مسائل خود را به دانشگاه بسپارند و از آن خروجی دریافت کنند.


وی اضافه کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود که صنعتگران با هزینه پایین‌تر محصولات مورد نیاز خود را دریافت کنند که در صرفه‌جویی ارزی بسیار مهم است.


این عضو هیئت علمی پیشنهاد داد: برای اجرای واقعی این طرح باید از استادان، دانشجویان و صنعتگران حمایت شود.


صادقی اضافه کرد: رشته‌های علوم پایه و فنی برای اجرای پایان‌نامه‌ها نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارند برخی از رشته‌ها در این زمینه‌ها با کمبود مواجه هستند. نیاز است که برای اجرای بهتر طرح پایش این کمبودها برطرف شود.


طرح پایش از نیم‌سال جدید تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی لازم‌الاجرا شده است و دانشجویان باید موضوعات رساله و پایان‌نامه خود را در قالب این طرح انتخاب کنند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

برچسب ها: صادقی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب