دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1398 - 15:16

وعده برنی سندرز برای کاهش کمک نظامی به رژیم صهیونیستی و پرداخت آن به غزه

عضو مجلس سنای آمریکا از ایالت ورمونت و نامزد حزب دمکرات برای انتخابات 2020 آمریکا وعده کرد که در صورت رسیدن به پست ریاست جمهوری، کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را کاهش و آن را به غزه تحویل دهد.
کد خبر : 442619
برنی-سندرز.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، «برنی ساندرز» در اجلاس سالانه سازمان آمریکایی «حامی راه‌حل تشکیل دو دولتی» موسوم به «جی استریت» تصریح کرد که اگر به کاخ سفید راه یابد، به آنان که به حقوق بشر و دمکراسی احترام نمی‌گذارند - رژیم صهیونیستی و سیاست‌های خصمانه تل‌آویو علیه ملت فلسطین- کمک نخواهد کرد.


سندرز افزود: باید این پیام به اسرائیلی‌ها برسد و آن‌ها بدانند که اگر آن‌ها خواستار کمک‌های نظامی هستند، باید سیاست‌های خود در قبال غزه را تغییر دهند.


وی گفت که بخشی از کمک‌های 3.8 میلیارد دلاری آمریکا به تل‌آویو باید در کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های غزه هزینه شود.


این نامزد پیشروی دموکرات‌ها تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو دولتی تندرو و نژادپرست را هدایت می‌کند


سندرز ترامپ و نتانیاهو را به‌شدت موردانتقاد و حمله قرار داد و گفت: یکی از آن‌ها برکنار خواهد شد و دیگری درنهایت به زندان خواهد افتاد. وی همچنین اظهار کرد که ترامپ و نتانیاهو بویی از ارزش‌های اخلاقی نبرده‌اند.


وی تصریح کرد که باید این پیام را به اسرائیل ابلاغ کند که دولت آمریکا و مالیات‌دهندگان آمریکایی به حقوق بشر و دمکراسی ایمان‌دارند و هرگز این قبیل نژادپرستی‌ها را نمی‌پذیرند.


سندرز با وجود اینکه خود اصالتاً یهودی است، اما از منتقدان همیشگی سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب