دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1398 - 20:00
حاجی در گفتگو با آنا:

پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران یک فریب است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اروپایی‌ها از ترس ترامپ به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان به این‌گونه رفتارها و بدعهدی‌ها بی‌تفاوت بود.
کد خبر : 442244

مرتضی حاجی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره قانون رسیدگی به اموال مسئولان گفت: قانون رسیدگی به اموال مسئولان یک نوع شفافیت است و هرچه که این شفافیت بیشتر شود، اعتماد جامعه افزایش می‌یابد و شفافیت در مسیر قانون هرچه باشد خوب است.


وی درباره تعهدات برجامی اروپا به ایران تأکید کرد: نمی‌توان به بدعهدی اروپایی‌ها بی‌تفاوت بود و اروپایی‌ها از ترس آقای ترامپ به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.


فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: دولت از اقدام اروپا احساس رضایت نکرده و حتی قانون اینستکس هم اجرایی نشده است.


حاجی درباره ادعای مذاکرات آمریکایی‌ها با ایران گفت: به نظرم ادعای مذاکرات آمریکایی‌ها با ایران یک فریب است و دولت آمریکا با بدعهدی، مذاکرات قبلی را زیر پا گذاشته است.


وی تأکید کرد: دولت آمریکا ابتدا باید تعهدات قبلی خود را عملیاتی کند. آنها نقض عهد کرده‌اند و باید عهدهای خود را اجرایی کنند، البته اقدام آمریکایی‌ها در ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران با انتخابات آینده این  کشور مرتبط است؛ زیرا آنها می‌خواهند چهره خشن خود را تعدیل کنند.


فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آنها تحریم‌ها را تشدید کرده‌اند و از تعاملات دیگر کشورها با ایران نیز جلوگیری می‌کنند. چگونه می‌توان به چنین کشوری برای مذاکره مجدد اطمینان کرد؟


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب