دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرلشکر سلامی:

آمریکا برای گرفتن یک عکس خواهش‌نامه می‌فرستد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره واسطه قرار دادن کشورهای اروپایی درباره مذاکره با آمریکا، به این نکته اشاره کرد که ترامپ برای گرفتن یک عکس یادگاری خواهش‌نامه ارسال می‌کنند.
کد خبر : 417324
_ALI3526.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی دقایقی پیش در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای استان مرکزی که در مصلی‌بیت المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: «وقتی رهبرمعظم انقلاب اسلامی بیرق را از امام خمینی(ره) بردوش گرفتند، توطئه‌ها پیچیده‌تر شد و دشمنان به تمام شئون زندگی ما، فرهنگ، جوانان، امنیت، اجتماع، علم، صنعت و اقتصاد حمله کردند و دانشمندانمان را شهید و ترور کردند».


شاید اشاره سردار سلامی به آشوب‌های سال 1378 و 1388 بود که در آن کشورهای غربی از آشوبگران در داخل کشور حمایت کرده بودند. در فتنه سال 88 دو تن از نامزدهای انتخاباتی بدون اسناد  مدارک مردم را به حضور در خیابان‌ها ترغیب می‌کردند که هشت ماه کشور درگیر آشوب‌های داخلی بود و آمریکا به‌صراحت در دوران اوباما از این درگیری‌ها حمایت کرد.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان ایران می‌خواستند ما عقب نشینی کنیم، ولی خود عقب نشسته‌اند، افزود: جوانان ما به میدان آمدند و دشمن را تعقیب کردند.


سلامی ادامه داد: دریا، زمین و فضای کشور ما امروز تنها فضا زمین و هوای پاکی است که هیچ یک از آمریکا، صهیونیست و غیره نمی‌توانند در این سرزمین نفس بکشند.


این فرمانده ارشد نظامی ایران ادامه داد: دشمن ضعیف شده‌، ما خواهش‌ها، نامه‌های آنها را می‌بینیم، رهبر ما این سرزمین را به کجا کشانده که آنها می‌خواستند ما را منزوی کنند امروز چه خواهش‌ها می‌کنند و آنها که دنبال براندازی نظام بودند اکنون به یک عکس اکتفا می‌کنند.


اشاره سلامی به واسطه قرار دادن فرانسه، آلمان و انگلیس در سازمان ملل توسط ترامپ است. به‌گفته‌ای حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل رئیس‌جمهور آمریکا خواستار یک دیدار برای گرفتن عکس یادگاری بود.


در همین زمان هم بوریس جانسون به روحانی اعلام کرد که شما و ترامپ برای یک دیدار باید با هم به داخل استخر پرش کنید. او ضرب‌المثلی زده تا این دو بدون پیش شرط با یکدیگر مذاکره کنند.


روحانی بعد از سفر در بیان جزئیات دیدارهایش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که به طرف‌های غربی گفته که باید ابتدا تمام تحریم‌ها برداشته شود تا بتواند با دونالد ترامپ دیدار کند.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته