دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1398 - 12:58
واعظی با رد صحبت‌های جهانگیری؛

واعظی: از تأیید FATF توسط رهبر انقلاب بی‌اطلاع هستم

رئیس دفتر حسن روحانی امروز گفت که از تأیید FATF توسط رهبر انقلاب بی‌اطلاع است و این صحبت‌های او در صورتی مطرح می‌شود که واعظی همواره از ریز مسائل رئیس‌جمهور اطلاع دارد، ولی او حرف‌های جهانگیری درباره تأیید لوایح غربی توسط رهبر انقلاب را تأیید نکرد.
کد خبر : 441925
157181697454325800.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا رهبر انقلاب FATF را تأیید کرده‌اند یا نه، گفت: لوایح دوبار در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح و بحث شد؛ وزرای مختلف توضیح دادند و دولت نتیجه آن را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم.


او با اشاره به اینکه ما این گونه موارد را خدمت رهبر انقلاب گزارش می‌دهیم؛ اما اینکه تایید شده یا نه، نمی‌دانم ولی در جلسه سران قوا تصویب شده است، افزود: با توجه به اینکه در آخرین تصمیم گرفته شده، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به ایران ۴ ماه فرصت داد و در طول این مدت اگر این اقدامات صورت نگیرد، جلسه دیگری تشکیل نمی‌شود.


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هم‌اندیشی با علما و روحانیون مدعی شد که «با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تأیید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هرچه سریع‌تر این لوایح را تصویب کند!


ادعای معاون اول رئیس جمهور در حالی مطرح می‌شود که هیچ منبع دیگری چنین موضوعی را تأیید نکرده است. 


آیت‌الله محسن مجتهد شبستری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، دبیر مجمع  بهروز نعمتی، نماینده مجلس و غلامرضا مصباحی مقدم تأیید لوایح غربی را توسط رهبر انقلاب تأیید نکردند.


گروه ویژه اقدام مالی که به اختصار FATF نامیده می‌شود، ۴۱ توصیه دارد که ۳۷ توصیه آن توسط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و تنها چهار توصیه از آن باقی مانده است.


در آبان ماه سال ۹۶ بود که دولت دوازدهم برای اجرای این چهار توصیه، ۴ لایحه با عنوان‌های «لایحه اصلاح قانون پولشویی»، «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم»، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)» و «لایحه کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)» به مجلس ارائه داد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته