دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه مسابقات «ورزش‌های همگانی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات ورزش‌های همگانی سراسری با حضور دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، معاونان، کارکنان، استادان و دانشجویان در محل سالن اجتماعات ساختمان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 44185

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت که نخستین دوره از مسابقات ورزش‌های همگانی در سراسر کشور و در هفته سوم مهرماه با رقابت بین دانشجویان دختر و پسر برگزار شد و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت قبل از شروع ماه محرم به کار خود پایان داد.


وی در ادامه ظهار کرد: مقوله ورزش از جایگاه خاصی در جامعه ما برخوردار است در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت آن توجه بسیار زیادی به بحث ورزش دارند و تشکیل و ایجاد معاونت جدید ورزشی حکایت از توجه جدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به امر ورزش است و موفقیت‌های دانشگاه در رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف نیز، گویای این مطالب هستند.


خزاعی توجه به ورزش را برگرفته از آموزه‌های دینی عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند پروردگارت بر تو حقی دارد، بدنت بر تو حقی دارد، خانواده‌ات نیز بر تو حقی دارند. این سخنان پیامبر گرامی اسلام موید توجه ایشان به ورزش و سلامت جسم است که حق بدن انسان است . اهمیت این امر به حدی است که در کنار حق خداوند بر انسان، این مطلب را بیان می‌کنند . در عبن حال زمانی انسان می‌تواند حق پروردگار و خانواده را اداء کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد.


وی ورزش کردن مستمر را موجب سلامت جسم و روح عنوان کرد و افزود: افرادی که با روشی صحیح ورزش می کنند سالم تر و عمر طولانی تری نسبت به دیگر افراد دارند.


رئیس واحد جیرفت به تبیین نقش ورزش و تأثیر آن در زندگی افراد جامعه پرداخت و گفت: اگر ما بخواهیم جامعه‌ای پر تلاش و با نشاط و سرزنده داشته باشیم باید به ورزش اهمیت ویژه‌ای بدهیم و به عبارتی جایگاه ورزش در درجه اول برای سلامتی جسم و در نهایت روح است.


گفتنی است نفرات برتر این دوره از مسابقات ورزش‌های همگانی دانشگاه آزاد جیرفت در بخش خواهران زهرا پلاشی، مهرناز پلاشی و فرزانه رفیعی به ترتیب اول تا سوم و در بخش برادران محمد جعفری فرد، آرمان ابارقی و رضا سرحدی به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.


در بخش آخر این دوره از مسابقات با اهداء جوایز و لوح قهرمانی به ورزشکاران برتر خواهر و بردار از آنان قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته