دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1394 - 16:28
در همایش ملی شهر الکترونیک در دانشگاه آزاد واحد همدان

سخنگوی شورای شهر همدان: انگیزه حمایت مالی از پژوهش‌های دانشگاهی را داریم

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: شورای شهر انگیزه اسپانسر شدن برای عملیاتی کردن نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات همایش ملی شهر الکترونیک را دارد.
کد خبر : 44167

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کامران گردان در دومین همایش ملی شهر الکترونیک در دانشگاه آزاد واحد همدان، با بیان اینکه شهر همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار کشور انتخاب شده، اظهار کرد: برای تحقق این امر ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی در شهر لازم است.


وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن شهر باعث صرفه‌جویی در زمان، حفظ محیط زیست و پویا کردن اقتصاد خواهد شد، افزود: اکنون همدان با مساحت 19 هزار و 500 کیلومترمربع و 600 هزار نفر جمعیت؛ با 150 دستگاه وسیله نقلیه شهری و 2 هزار پرسنل شهرداری اداره می‌شود.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه شورای شهر سعی در کوچک کردن بدنه شهرداری دارد، تصریح کرد: البته در این زمینه به موفقیت کامل دست نیافته‎ایم که امیدواریم این همایش بتواند مقدمه‌ای برای تحقق شهر الکترونیک و کوچک شدن شهرداری باشد.


وی با تأکید بر اینکه شورای شهر برای طرح‌های کاربردی این همایش در سال 95 بودجه در نظر خواهد گرفت، ادامه داد: اگر همدان را به عنوان شهر الکترونیک معرفی کنیم، می‎توانیم از سازمان ملل و سازمان یونسکو بودجه برای همدان جذب کرده و برای توسعه شهر از آن‌ بهره‌ بگیریم.


گردان با بیان اینکه داشتن آسمان‌خراش عامل کلانشهر شدن نیست، خاطرنشان کرد‌: باید با راهکارهای مناسب توزیع عادلانه امکانات را مد نظر قرار داده و دسترسی مردم را به شهرداری آسان‌تر کنیم.


وی با بیان اینکه تحقق شهر الکترونیک باعث می‌شود بودجه‌ای که صرف حقوق پرسنل شهرداری می‌شود در کارهای عمرانی هزینه شود، گفت: امید است این سمینار بسترساز تحقق برنامه‌های مطلوب در سال 95 باشد.


سخنگوی شورای شهر همدان تأکید کرد: شورای شهر انگیزه اسپانسر شدن برای عملیاتی کردن نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات آنها را دارد.


وی ادامه داد: با ایجاد مرکز پژوهش در شورای شهر و عقد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه‌ها، در نظر داریم از ظرفیت مراکز علمی در راه تحقق شهر الکترونیک و اتصال به شبکه‌های جهانی استفاده کنیم.


گردان تأکید کرد: خارج شدن اداره شهر از حالت سنتی و بهره‌گیری از فناوری باعث می‌شود همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن بهتر و بیشتر به دنیا معرفی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب