تبلیغات در فضای مجازی ساماندهی میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات در فضای مجازی برای باز طراحی قوانین و مقررات و ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی، شفافیت و انتشار اطلاعات فعالان فضای مجازی و استفاده از ابزارهای نوین و خلاقانه در فعالیتهای تبلیغاتی، فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در نخستین نشست این کارگروه، مشارکت کانونهای آگهی و تبلیغاتی در این طرح و نظارت فراگیر بر تبلیغات مجازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح، ابتدا شیوهنامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را با محوریت قوانین و مقررات موجود تنظیم و ضمن اعلام فضاهای تبلیغاتی مُجاز با بهرهگیری از شیوهها و ابزارهای مناسب اطلاعرسانی، روند پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی از طریق درگاه الکترونیک، عملیاتی خواهد شد.
احسانالله حجتی افزود: در آیندهای نزدیک و با اجرای طرح بهکارگیری سامانه نظارت بر آگهیهای فضای مجازی که برای جلوگیری از انتشار محتوا و خدمات تبلیغاتی ناسالم و ناایمن در فضای مجازی و شبکههای مجازی اجتماعی اینترنت پایه و نظارت بر تولید و توزیع محتوا و خدمات سالم الگوسازی شده است، متقاضیان فعالیتهای تبلیغاتی در فضای مجازی باید در این سامانه ثبت نام و با دریافت مجوزهای لازم، فعالیت کنند و این دفتر نیز مطابق قانون با فعالان در این حوزه تعامل میکند.
متخصصان و کارشناسان حاضر در این نشست، ضمن تأکید بر نقش مؤثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مجازی، روند تحولات جاری و آتی فضای مجازی و تأثیرات آن در حوزه فرهنگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
توسعه سامانههای فرهنگی در فضای نوین رسانهای، متناسبسازی ساختار مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تحولات فضای مجازی، ارتقای محتوایی موضوع فرهنگ و هنر در فضای مجازی، توسعه کسب و کارهای فرهنگی و اطلاعرسانی و تبلیغات در فضای مجازی از جمله برنامههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای نقش این وزارتخانه در فضای مجازی عنوان شده است.
دبیرخانه این کارگروههای ۵گانه بهصورت متمرکز در مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شده است.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/