دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 17:30
معاون وزارت آموزش و پرورش:

تأمین معیشت فرهنگیان اولویت بودجه 99 آموزش و پرورش است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه سال آینده آموزش و پرورش بر دو اساس بسته می‌شود که شامل اجرای سند تحول و تأمین معیشت فرهنگیان است.
کد خبر : 441470
636793349092148356.jpg

علی الهیار ترکمن، در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در حال حاضر یکی از مسائل موردتوجه آموزش و پرورش، بحث رتبه‌بندی معلمان است؛ این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح‌شده و مواد آن مورد تصویب قرار گرفته است و با مطرح‌شدن آن در دولت، در صحن علنی مجلس نیز مطرح می‌شود.


وی با تأکید بر این‌که بحث معیشت فرهنگیان بسیار اهمیت داشته و در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد، اضافه کرد: برنامه‌هایی برای بخش رفاهی آموزش و پرورش در نظر گرفته‌شده و بنا است این برنامه‌ها در حوزه درمان، رفاه و اقامت فرهنگیان موردتوجه قرار گیرد.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مسائلی که آموزش و پرورش در سطح ملی پیش روی خود دارد؛ ضرورت سیاست‌گذاری در برنامه‌ریزی آموزشی را مطرح می‌کند. در همین راستا کارهای راهبردی و اولیه برنامه هفتم توسعه و مطالعات آینده‌نگرانه در دستور کار قرارگرفته است و تجربه اجرایی در تدوین 6 برنامه توسعه نشان می‌دهد آموزش و پرورش باید در این خصوص، سرعت عمل بیشتری داشته باشد و هم‌زمان و همگام با برنامه‌های تحولی سایر نهادها و با یک نگاه جدید به مقوله برنامه‌ریزی آموزشی گام بردارد.


الهیار ترکمن تأکید کرد: ارتباط و تعامل معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش کشور با نمایندگان مجلس در جهت افزایش ثبات مدیریت در آموزش و پرورش و نیز ارتقای کمی بودجه سال 99 می‌تواند بسیار مثبت و حائز اهمیت باشد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته