دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجازی در گفتگو با آنا:

سایپا عیار تیم استراماچونی را مشخص می‌کند/ موجودیت استقلال آینده این تیم را بیمه نخواهد کرد

مربی اسبق تیم استقلال گفت: موجودیت فعلی تیم استراماچونی به‌گونه‌ای است که آینده استقلال را بیمه نمی‌کند.
کد خبر : 441417
_MID1252.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال پس از سه پیروزی متوالی در رقابت‌های جام حذفی و لیگ برتر امروز به مصاف سایپا می‌رود. آبی‌پوشان در حالی دیدار خود در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال را برگزار خواهند کرد که در نیمه پایینی جدول رده‌بندی قرار دارند.


آتیلا حجازی در خصوص دیدار استقلال مقابل سایپا که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: برگزاری مسابقه در ورزشگاه شهر قدس که با موافقت باشگاه سایپا انجام شد، می‌تواند به سود استقلال باشد چون بیشتر برنامه‌های استقلال، استفاده از شیوه بازی روی زمین است.


وی ادامه داد: بردهای روحیه‌بخشی در سه مسابقه قبلی کسب شده است. استقلال موفق شده برابر تیم‌هایی برنده شود که از خودش ضعیف‌تر هستند ولی نباید همین بردها هم کم‌اهمیت باشد چراکه به آینده استقلال کمک خواهد کرد. مسابقه با سایپا که یکی از تیم‌های سر سخت لیگ برتر است و نتایج نسبتاً خوبی گرفته، توانایی و عیار تیم استراماچونی را مشخص می‌کند. همیشه بازی کردن با سایپا برای استقلال دشوار بوده چراکه این تیم بیشتر به بازیکنان جوان اتکا می‌کند و باید بازیکنان آبی‌پوش بیش از اندازه تلاش کنند تا برنده شوند.


مربی اسبق استقلال خاطرنشان کرد: استقلال نیاز وافری به مهاجم توانمند دارد. هم‌چنین در پست‌های دفاع چپ و وینگر چپ دچار ایراد است. باید ضعف‌های استقلال پوشش داده شود تا این تیم بتواند بهتر نتیجه بگیرد. بازیکنان مصدومی مثل محسن کریمی که مدت زیادی نمی‌توانند در خدمت تیم باشند، بهتر است از فهرست خارج شوند تا به‌جای آن‌ها بازیکنان بهتری جذب شوند و استقلال بتواند کامل‌تر به مصاف حریفان برود.


وی در خصوص ضعف استقلال در استفاده از ضربات پنالتی یادآور شد: متأسفانه از فصل گذشته بازیکنان استقلال در استفاده از ضربات پنالتی ناموفق بوده‌اند. بزرگ‌ترین مشکلی که زنندگان ضربات پنالتی استقلال دارند، این است که تمرکز لازم در زمان زدن ضربه را ندارند. پنالتی‌زن صرفاً با تمرین کردن، پیشرفت زیادی نمی‌کند بلکه باید در زمان زدن ضربه دقت و شناخت خوبی از شرایط بازی و دروازه‌بان حریف داشته باشد تا ضربه‌اش بدون اشکال وارد دروازه شود.


حجازی در مورد این‌که استقلال مهاجمان زیادی جذب کرده ولی نتوانسته مشکل گلزنی‌اش را حل کند و بیشتر بازیکنان خط هافبک این تیم گل می‌زنند، گفت: به‌صورت کلی در فوتبال ایران با تولید مهاجم شش‌دانگ و تمام‌کننده مواجه نبودیم. اگر سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد که در خارج از ایران بازی می‌کنند را از فهرست مهاجمان فوتبال کشورمان خارج کنیم، بازیکن گلزن ایرانی نداریم. در لیگ برتر فوتبال ایران مهاجمان خارجی هستند که آقای گل می‌شوند و باید این نقیصه توسط مربیان فوتبال کشورمان برطرف شود.


مربی اسبق استقلال در خصوص این‌که استراماچونی می‌تواند این فصل با استقلال نتایج فوق‌العاده‌ای بگیرد، تأکید کرد: تیم استقلال در حال حاضر نیاز وافری به تقویت بازیکن دارد. اگر با همین موجودیتی که تیم دارد جلو برود، شانس زیادی برای ایستادن در میان سه تیم بالای جدول را نخواهد داشت. بازیکنان فعلی تیم استقلال تمامی پست‌ها را بیمه نمی‌کنند و سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان باید بتواند تیمش را تقویت کند تا نتایج ایده آلی کسب کند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته