دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1394 - 12:19

آمریکا اوایل هفته آینده نخستین نتایج تحقیق درباره حمله به بیمارستان قندوز را منتشر می‌کند

«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران گفت این وزارتخانه اوایل هفته آینده نخستین یافته‌های خود را از حمله هوایی سوم اکتبر به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز منتشر می‌کند.
کد خبر : 44113

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کوک این سخنان را در پاسخ به شکایت خبرنگاران درباره منتشر نشدن هیچ گزارش عمومی از تحقیقات وزارت دفاع پس از گذشت بیش از دو هفته از حمله هوایی نیروهای امریکایی به بیمارستان قندوز گفت.


در این حادثه دست‌کم 22 پزشک و بیمار جان خود را از دست دادند.


کوک پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود افزود: آغاز هفته آینده ما می‌توانیم یافته‌های اولیه‌ای ارایه کنیم.


رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه نوشتند تحلیلگران عملیات ویژه اطلاعاتی آمریکا پیش از حمله هوایی فکر می‌کردند نیروهای طالبان که آن زمان شهر قندوز در شمال افغانستان را اشغال کرده بودند، از بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل استفاده می‌کردند تا ارتش افغانستان را از قندوز پس بزنند.


دولت آمریکا اذعان کرد این حمله یک اشتباه بود و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور، از سازمان پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرد.


با این همه، سازمان پزشکان بدون مرز همچنان اصرار دارد این حمله یک جنایت جنگی به شمار رود زیرا هیچ نیروی طالبان، سلاح یا مهمات آنان در بیمارستان وجود نداشت.


مقام‌های سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده‌اند هلیکوپترهای هرکول آمریکا (آ.سی- 130) طی یک ساعت پنج حمله جداگانه به بیمارستان با تمرکز بر ساختمان مرکزی اورژانس و بخش مراقبت های ویژه انجام دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته