دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 17:07

برگزاری نخستین همایش معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

همایش یک روزه معماری به مناسبت روز جهانی معماری (اسکان بشر) با حضور جمعی از صاحبنظران علمی، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در سالن همایش‌های علامه طباطبایی واحد پرند برگزار شد.
کد خبر : 43944

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد معاون پژوهش و فناوری واحد پرند با تشکر و قدردانی از برپایی این همایش عنوان کرد: به نظر می‌رسد که اکنون دوره بازگشت در معماری شهرها است. دوره‌ای که به اعتقاد کارشناسان باید دوره تبلور دوباره معماری اصلی و تاریخی ایرانی و اسلامی در شهرسازی کلانشهرها باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند«باید هر چه ممکن است محیط زندگی شهر ما به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک اسلامی راحت‌تر امکان‌پذیر باشد».


رئیس دانشکده علوم انسانی واحد پرند نیز از شرکت عمران شهر جدید پرند به خاطر حمایت مالی تشکر و قدردانی کرد و گفت: گروه معماری با داشتن 2500 دانشجو بزرگترین گروه این واحد دانشگاهی است.


رضا رستمی بیان کرد: به قول نورمن فاستر غیر ممکن است یک معمار انسان خوش‌بینی نباشد. یک معمار همیشه یک راه‌حل ولو برای خواسته‌های غیر منطقی پیدا خواهد کرد.


مژگان رئوف رحیمی دبیرعلمی همایش معماری هم با ابراز خرسندی از استقبال خوب، محورها و برنامه‌های علمی همایش را توضیح داد و هدف اصلی از بر پایی این همایش را ارتقاء کیفی آموزش معماری در کشور دانست.


محمد زرندی به نمایندگی از شرکت عمران پرند با بیان اینکه امروز باید تاریخ درخشان معماری اسلامی ایرانی به طراحان و معماران شهری یادآور شد افزود: شرکت عمران شهر جدید پرند از طرح‌های استادان و دانشجویان معماری با سبک اسلامی ایرانی استقبال می‌کند و طرح‌های برتر مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.


در همایش یک روزه معماری که به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد پرند، دانشکده علوم انسانی، گروه معماری، باشگاه پژوهشگران جوان و شرکت عمران شهر جدید پرند برگزار شد، استادانی چون مهندس ایرج کلانتری و مهندس فرامرز پارسی حضور داشتند که علاوه بر ایراد سخنرانی، در جلسه پرسش و پاسخ یه سوالات دانشجویان پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته