دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 17:22
با حضور 14 تیم شرکت‌کننده صورت گرفت

نمایش بیش از 30 نوع غذا، شیرینی و نوشیدنی سنتی در واحد پردیس/ 10 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند

همزمان با گرامیداشت روز جهانی غذا بیش از 30 نوع غذا، شیرینی و نوشیدنی سنتی در جشنواره غذا دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به نمایش درآمد و از برگزیدگان تجلیل شد.
کد خبر : 43751

به گزارش خبرنگار آنا از پردیس، صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز جهانی غذا با همکاری فدراسیون ورزش‌های بومی محلی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری پردیس، باشگاه ورزشی پرشیا و همکاری انجمن اسلامی و کارکنان دانشگاه، جشنواره غذا و شیرینی‌های محلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس برگزار شد.



معاون آموزشی دانشجویی واحد پردیس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه 14 تیم شرکت کننده (21نفر) بیش از 30 نوع غذا و شیرینی و نوشیدنی سنتی و محلی از شهرهای مختلف ایران را در این جشنواره به نمایش گذاشتند به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: هیات داوران جشنواره متشکل از متخصصان و کارشناسان تغذیه، طب سنتی، پخت غذا و غذاهای بومی پس از بررسی غذاها 10 شرکت کننده برتر را انتخاب کردند.


دکتر فائزه هاشمی اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت دانشجویان، پرسنل و خیریه مهر آفتاب برگزار شد و غذاها و شیرینی هایی محلی از شهرهای رفسنجان، همدان، مازندران، کرمانشاه، شیراز و آذربایجان و بیرجند طبخ و ارائه شد.



هاشمی افزود: این جشنواره با حضور هیات رئیسه دانشگاه و استقبال پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان و افرادی از شهر پردیس مواجه شد و انواع غذاهای محلی مانند بزقرمه، خورشت خلال، کوفته قلقلی، ترشی و شیرینی، میرزاقاسمی، آش بادمجان، آش جو، آش ترخینه، دلمه کلم، ته چین مرغ و بادمجان، کشک و بادمجان به همراه دمنوش‌ها و عرقیجات محلی، نوشیدنی‌های سنتی، سالاد مخصوص سرآشپز و... طبخ شده بود.


به گزارش آنا، در مراسم اختتامیه این مراسم گروه محلی سنتی به صورت زنده رقص محلی خود را اجرا کرده و سپس دانش‌آموزان شهرستان ورامین بازی‌های محلی از قبیل هفت سنگ، الک و دولک، یه قل دوقل و حرکات ژیمیناستیک را به نمایش در آوردند.


در انتهای این مراسم دکتر شجاعی به نمایندگی هیأت داوران به تشریح اهمیت استفاده مواد غذایی سالم و سنتی و ذبح حلال اسلامی و جایگاه آن در کشورهای جهان پرداخت.


در این جشنواره علاوه بر قدردانی از تمامی شرکت‌کنندگان و مسئولان برگزارکننده 10 نفر از بهترین شرکت‌کنندگان به عنوان برترین‌ها انتخاب و هدایایی از سوی معاونت آموزشی و دانشجویی تقدیم آنان شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته