دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فتحی: شبکه‌های ماهواره‌ای مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌های ایرانی است

مدیر گروه روانشناسی تربیتی واحد زابل گفت: فضای مجازی در عین مفید بودن در صورت عدم استفاده درست، ارتباطی که می‌تواند بین اعضای خانواده برقرار شود را کمرنگ می‌کند. سرد شدن روابط خانوادگی تبعات وحشتناکی دارد که از آن جمله می‌توان از دست دادن کارکرد خانواده و ایجاد اختلاف در نسل‌ها را عنوان کرد.
کد خبر : 43705

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کوروش فتحی در سمینار یک روزه علمی تخصصی جایگاه خانواده و نقش آن در جامعه از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد زابل در محل سالن همایش شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی برگزار شد، به عنوان سخنران اصلی سمینار علمی تخصصی به تبیین جایگاه خانواده و نقش آن در جامعه پرداخت.


مدیر گروه روانشناسی تربیتی واحد زابل با تاکید بر اثرگذاری مستقیم خانواده و جامعه بر یکدیگر گفت: کوچکترین سلول یک جامعه خانواده است و آسیب دیدن خانواده باعث آسیب جامعه می‌شود.


فتحی با توجه به این مسئله که ماهواره‌ها هدف اصلی‌شان خانواده‌هاست بیان کرد: با تهاجم فرهنگی صورت گرفته از سوی این ماهواره‌ها اگر بتوانند خانواده‌ها را متزلزل کنند و پیوندهای خویشاوندی را از هم بگسلند قادر خواهند بود جامعه را نابود کنند.


وی تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف قرار دادن بنیان خانواده مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌های ایرانی هستند. فضای مجازی در عین حال که می‌تواند بسیار مفید باشد می‌تواند در صورت عدم استفاده درست ارتباطی که می‌تواند بین اعضای خانواده برقرار شود را کمرنگ کند.


فتحی سرعت ارتباط و کم شدن هزینه‌ها را از محاسن ماهواره و اینترنت برشمرد و افزود: عدم استفاده درست از این قابلیت‌ها باعث شده جوانان ما با هرجای دنیا در ارتباط باشند و با هرکسی بدون آنکه شناختی از آن داشته باشند ارتباط برقرار کنند.


استاد روانشناسی تربیتی واحد زابل اظهار کرد: عدم آموزش برای استفاده صحیح از وسایل ارتباطی در خانواده‌ها باعث می‌شود ارتباط یک دختر با مادر و یا یک پسر با پدر کم‌رنگ شود و خانواده نقش خود را فراموش کند و احساسات و عواطف جایگاه خود را در خانواده از دست بدهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته