دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1394 - 14:32
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

در قانون امر به معروف وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد و ارگان‌های دولتی مشخص است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص برخی اقدامات خودجوش مردمی که باعث ایجاد تشنج و دعوا در جامعه می‌شود، گفت: باید به قانون امر به معروف و نهی از منکر به صورت کلی بنگریم چون در این قانون وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد و ارگان‌های دولتی مشخص شده است.
کد خبر : 43676

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه این قانون پس از دو بار اصلاح ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان به رسمیت رسید، افزود: بر اساس ماده 24 این قانون دستورالعمل اجرایی آن باید ظرف مدت سه ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن از سوی ستاد تصویب و ابلاغ شود.


وی با بیان اینکه ضرورت اجرای مناسب یک قانون، اطلاع‌رسانی مناسب به مردم است، افزود: یکی از امتیازات قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مطرح شدن ستاد امر به معروف به عنوان هماهنگ کننده است به طوری که ستاد امر به معروف ملزم و موظف به اجرای برنامه‌ای نیست بلکه تنها به عنوان هماهنگ کننده و تعیین کننده نقش ارگان‌های دولتی است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: این قانون پس از سال‌ها اجرایی شد البته ممکن است ایراداتی داشته باشد و به مرور زمان این اشکالات حل خواهد شد.


زرگر با اشاره به آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: در تمام 6 روز این هفته از 23 تا 29 مهر ماه در هر استان روزانه 5 تا 6 برنامه برگزار خواهد شد به طوری که مراسم نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر را برگزار خواهیم کرد و این برنامه در تهران نیز در سالن همایش برج میلاد برگزار خواهد شد، همچنین در اقدامی سمبولیک با عنوان گرامیداشت روز جامعه بدون منکر در سایه امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد. مراسم راهپیمایی نیز با حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان، مردم حزب الله و نیروهای بسیجی برگزار خواهد شد.


زرگر گفت: ما وظایف، آموزش، گزینش، سازماندهی همراه با نظارت را برای این نیروها در نظر گرفته‌ایم و آموزش نیروها توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد.


وی یادآور شد: 2 هزار نفر عضو در شوراهای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی تهران و 30 هزار عضو شوراهای امر به معروف در استان‌ها و شهرستان‌ها داریم. همچنین تعداد نیروهای گروه‌های طلایه‌داران برادران 54 هزار و 300 نفر و گروه‌های طلایه‌داران خواهران 19 هزار و 750 نفر است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص برخی اقدامات خودجوش مردمی که باعث ایجاد تشنج و دعوا در جامعه می‌شود، گفت: باید به قانون امر به معروف و نهی از منکر به صورت کلی بنگریم چون در این قانون وظایف سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌های دولتی مشخص شده است. براساس ماده 16 قانون، مصادیق و علل افول معروف‌ها به افزایش منکرات از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص وظیفه نیروی انتظامی در اجرای این قانون و اقدامات مربوط به موضوع بدحجابی گفت: این موضوع هنوز تصویب نشده است و اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر هنوز مشخص نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بدحجابی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته