دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست واحد میانه در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد

همه چیز درباره رشته مهندسی مدیریت اجرایی/ از ضرورت توجه مسئولان تا گام‌های بزرگ در عرصه‌ اقتصادی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: امروزه مدیریت به عنوان یکی از شاخه‌های معرفت بشری پیشرفت زیادی کرده و آموزش و تحقیق در زمینه آن گسترش فراوانی یافته است.
کد خبر : 43348

دکتر علی سلمان‌پور در خصوص معرفی و آشنایی کامل با رشته مهندسی مدیریت اجرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: نیاز به تقویت و تجهیز کادر مدیریت به ویژه در سطح اجرایی، در کشور ما به خوبی احساس شده است. مهندسی اجرایی، تلفیق علم و هنر و فن بوده و به منظور آموزش برای انجام فعالیت‌های آماده‌سازی نظارت و اجرای پروژه به ویژه پروژه‌های عمرانی صورت گرفته است.


وی ویژگی اصلی تخصص مهندسی مدیریت اجرایی را ماهیت بین رشته‌ای آن دانست و افزود: این رشته تحصیلی ترکیبی از رشته‌های مهندسی عمران، صنایع و مدیریت است و مهندسان مدیریت اجرایی، تخصص‌های مرتبط با عمران، صنایع و اصول مدیریت و نظارت را در دوره تحصیلی خود فرا می‌گیرند.


سرپرست واحد میانه در مورد مهندسی مدیریت اجرایی در ایران عنوان کرد: رشته مهندسی مدیریت اجرایی، یکی از نیازهای جوامع پیشرفته امروزی است و توجه بیشتر مسئولان و کمک به این رشته حیاتی در کشور ما می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه‌های اقتصادی بردارد.


سلمان‌پور اضافه کرد: مدیریت اجرایی با هدف بسط و توسعه دانش دانشجویان در زمینه مهندسی به واسطه ارائه دوره‌های آموزشی مرتبط با اصول مختلف مهندسی مکانیک، صنایع، برق، کامپیوتر و عمران طراحی شده است.


این مسئول، یکی از زمینه‌های بارز توسعه و آموزش مدیریت را ایجاد رشته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمان‌های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و خدماتی است.


وی درباره ادامه تحصیل دانش آموختگان این رشته در مقطع دکتری تخصصی تصریح کرد: دانش آموختگان رشته مدیریت اجرایی می‌توانند در هر یک از رشته‌های مربوط به مدیریت نظیر مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی، رهبری و رفتار سازمانی در مقطع دکتری تخصصی ( PHD) ادامه تحصیل دهند.


سلمان پور: دانش آموختگان رشته مهندسی مدیریت اجرایی می‌توانند در هر یک از رشته‌های مربوط به مدیریت نظیر مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی، رهبری و رفتار سازمانی در مقطع دکتری تخصصی(PHD) ادامه تحصیل دهند

سلمان‌پور در مورد پتانسیل‌های شغلی فارغ‌التحصیلان افزود: اکنون با توجه به نیاز مبرم به تخصص‌های توانمند در به کارگیری علوم پایه مهندسی در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، اشتغال به کار این متخصصین با استقبال خوب واحدهای فوق همراه خواهد بود و این پتانسیل‌ها به دو گروه پیش و پس از گذراندن پودمان تخصصی دسته‌بندی می‌شوند.


سرپرست واحد میانه با بیان اینکه مدیران مالی عالی برای مدیریت عالی است گفت: این رشته برای تربیت مدیرانی خلاق و نوآور در عرصه پرشتاب دنیای کسب و کار بوجود آمده است. در مدیریت اجرایی، مدیران می آموزند چگونه مدیریتی میانی و عالی فرآیندهای سازمانی را اداره نمایند.


این دکترای اقتصاد با تاکید بر اینکه مدیریت اجرایی به دلیل بازار کار عالی، از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی دنیا است و در ایران نیز به سرعت در حال گسترش است، بیان کرد: می‌توان گفت که رشته مدیریت اجرایی برخلاف ظاهرش، یکی از گرایش‌های MBA بوده که تکیه بیشتری بر مفاهیم کیفی دارد.


سلمان‌پور با توجه به سه گرایش مدیریت استراتژیکی، بازاریابی و تولید و عملیاتی این رشته و ارائه آنها در اغلب دانشگاه‌ها افزود: رویکرد کنونی دنیا، رویکردی کارآفرینی است به این معنا که تشویق فارغ التحصیلان این رشته به راه اندازی کسب و کار از اصول اولیه است.


سرپرست واحد میانه گفت: رشته تحصیلی مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد و دیگر گرایش‌های مدیریت در مقطع کارشناسی و کاردانی در این واحد دانشگاهی ایجاد و راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان به تحصیلات عالیه در این رشته می‌توانند در بزرگترین مجموعه آموزش عالی شهرستان ادامه تحصیل دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته