دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شاعرلر مطرح کرد

رونق اقتصادی و اشتغال فارغ‌التحصیلان با راه‌اندازی واحد بین‌الملل پارس‌آباد

رئیس واحد پارس‌آباد مغان با توجه به همکاری ادارات و نهادها در راستای پیشبرد اهداف عالی علمی، پژوهشی و فرهنگی این شهرستان با فرماندار و امام جمعه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 43266

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اکبر جعفری شاعرلر در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان با قدردانی از توجه مسئولان ارشد شهرستان به بزرگترین مجتمع دانشگاهی شهرستان پارس‌آباد مغان، گزارشی مبسوطی از این دانشگاه ارائه داد.


رئیس واحد پارس‌آباد گفت: یکی از اولویت‌های پروفسور میرزاده رئیس دانشگاه، افزایش کمیت و کیفیت آموزش و رشته‌های آموزشی، گسترش تحصیلات تکمیلی و تولید علم در دانشگاه است که این امر رضایت خاطر نمایندگان ملت در مجلس و مسئولان را فراهم کرده است.


رئیس واحد پارس آباد با توجه به تصویب واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد پارس آباد، اظهار کرد: با دایر شدن واحد بین‌الملل این واحد به طور حتم شاهد ورود دانشجویان خارجی با توجه به هم مرز بودن با کشورهای خارجی و انجام پروژه‌های علمی و اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود که در رونق اقتصادی و اشتغال فارغ‌التحصیلان شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت.


جعفری شاعرلر: با دایر شدن واحد بین‌الملل این واحد به طور حتم موجب ورود دانشجویان خارجی با توجه به هم مرز بودن با کشورهای خارجی و انجام پروژه‌های علمی و اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود که در رونق اقتصادی و اشتغال فارغ‌التحصیلان شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت

وی با توجه به اتمام روند تصویب رشته‌های پرستاری و مامایی در این واحد دانشگاهی افزود: با کمک مسئولان استانی و کشوری دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری نماینده، این امر نیز در آینده نزدیک به وقوع پیوسته و شاهد تحصیل علاقمندان رشته‌های پرستاری و مامایی در این واحد دانشگاهی خواهیم بود که خواست مردم و مسئولان شهرستان نیز هست.


امام جمعه پارس‌آباد با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه رئیس واحد پارس آباد از مسئولان این دانشگاه تشکر کرده و افزود: جذب رشته‌ها در این شهرستان و سایر شهرستان‌ها باید بر اساس نیاز آن شهرستان صورت گیرد. ناهماهنگی بین دانشگاه‌ها در جذب رشته موجب بیکاری فارغ‌التحصیلان خواهد شد که به هیچ‌وجه نمی‌توان زمینه اشتغال هزاران فارغ‌التحصیل در یک رشته که شهرستان به آن نیاز ندارد و یا کمتر نیاز دارد فراهم ساخت.


حجت‌الاسلام سید سعید رشادی با توجه به اینکه باید در دانشگاه‌ها به آموزش و فرهنگ دقت بیشتری شود، گفت: محیط دانشگاه نباید از معنویت و روحانیت دور باشد. دانشگاه با رنگ و بوی معنویت می‌تواند امن و آرامش بخش باشد و زمینه پژوهش و تولید علم فراهم شود. استادان دانشگاه‌ها باید دقت کنند که برای دانشجویان الگو هستند. زمانی محیط دانشگاه ایده‌آل خواهد بود که استادان و کارکنان دانشگاه ایده‌آل باشند پس بنابراین دانشگاه باید در همه ابعاد علمی، فرهنگی، پژوهشی و اخلاقی پیش رود.


امام جمعه پارس آباد مغان ضرورت برگزاری جلسات توجیهی برای استادان دانشگاه را اعلام کرد و گفت: کلاس‌های توجیهی استادان دانشگاه را به روز و آماده نگه می‌دارد به شرطی که از استادان برجسته، سخنور و اهل فن استفاده شود. از استادان در این جلسات بهره‌گیری شود که مورد قبول استادان و جامعه باشد. استادان باید دارای رزومه و پیشینه علمی و فرهنگی قوی باشند.


فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد نیز اظهار کرد: به طور حتم در راستای توسعه شهرستان از استادان دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان متخصص این دانشگاه بهره خواهیم برد.


علی احمدی افزود: ما در شهرستان از استادان دانشگاه برنامه‌های تحلیلی و یا توصیفی نمی‌خواهیم بلکه برنامه‌های اجرایی و کاربردی می‌خواهیم برنامه‌هایی که منجر به توسعه شهرستان و استان شود.


فرماندار پارس‌آباد با قدردانی از تلاش‌های رئیس واحد پارس آباد گفت: متاسفانه در برخی ادارات و مراکز آموزشی تعصبات خشکی وجود دارد که عملکرد مسئولان را به حاشیه می‌برد که باید در این مورد تعصبات ملی و ارزشی تقویت و افزایش یابد و دانشگاه آزاد اسلامی از این امر مستثنی بوده و در تمامی اقدامات خود منافع ملی را مد نظر قرار داده است که گسترش تحصیلات تکمیلی حتی در نقاط صفر مرزی نمونه بارز آن است.


احمدی با توجه به لزوم تشکیل پرک فناوری و مراکز رشد در شهرستان، افزود: واحد پارس آباد مغان هم امکانات و هم پتانسیل لازم را در این راستا دارد و ماهم قول مساعدت همکاری و ارائه زمین و امکانات شهرستان را در این راستا به دانشگاه آزاد می‌دهیم که ایجاد پارک فناوری و مرکز رشد بی‌شک در توسعه و رشد همه جانبه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان و استان مثمرثمر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته