دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نیرو: منابع خرید تضمینی انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اعلام کرد که منابع لازم برای خرید تضمینی انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی دولت و وزارت نیرو تامین شده است.
کد خبر : 43118

علیرضا دائمی در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه منابع پرداختی به نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر مشخص و تعریف شده است، افزود: پیش‌بینی می‌کنم مشکلی برای پرداخت هزینه این خرید تضمینی به پیمانکاران پیش نیاید.


وی تصریح کرد: برخلاف مشکلات وزارت نیرو امسال توانستیم بخشی از بدهی‌ها به پیمانکاران را بپردازیم و امیدواریم تا پایان سال 95 به نقطه تعادلی برای رفع تمامی این مشکلات برسیم.


دائمی با بیان اینکه بخشی از بدهی‌ 25 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو در بخش صنعت برق به تدریج در حال پرداخت است، ادامه داد: آخرین تصمیم اتخاذشده بر اساس قانون رفع موانع تولید، پرداخت حدود 8 هزار میلیارد تومان است که در حال مذاکره با دولت برای تعهد به پرداخت آن هستیم.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه بخشی از این بدهی‌های وزارت نیرو بابت نیروگاه‌های رد دیون شده است، تاکید کرد: خوشبختانه وزیر امور اقتصاد ودارایی نیز اعلام کرد که بر اساس این قانون بخشی از بدهی‌های دولت به بانک‌ها بابت شرکت‌های دولتی از جمله وزارت نیرو پرداخت می‌شود.


پیش از این دبیر انجمن برق کشور افزایش قیمت خرید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفته بود: قیمت خرید تضمینی برق تولیدی از طریق نیرگاه‌های خورشیدی به رقم 977 تومان در هر کیلووات ساعت رسیده است که در صورت ادامه این روند یقینا انگیزه لازم برای سرمایه‌گذار در این بخش بیش‌تر می‌شود.


کفش‌کنان اظهار کرده بود: اگر چه قیمت برق خریداری‌شده از این نیروگاه‌ها مناسب شده است، اما دولت و وزارت نیرو پولی برای پرداخت برق خریداری شده ندارند، بنابراین این اقدام هم در نگاه کلان کمک چندانی به صنعت برق کشور نمی‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته