دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1398 - 09:32

ادعای عجیب همسر زم درباره بازداشت مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» در عراق

برخی منابع خارجی به‌نقل‌ از همسر مدیر کانال ضدانقلاب آمدنیوز خبری درباره چگونگی خروج وی از فرانسه و مقصدش منتشر کردند که باور آن بسیار سخت است.
کد خبر : 430936
50.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه لو فیگارو چاپ فرانسه به‌نقل از «مهسا رازانی» که گفته می‌شود همسر روح‌الله زم است، آمده که وی عصر روز جمعه با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به مقصد بغداد پرواز کرد و با توقفی کوتاه در امان پایتخت اردن بامداد شنبه 20 مهرماه جاری وارد پایتخت بغداد شد.


در این گزارش ادعایی آمده است: همسرش 24 ساعت نخست ورود زم به بغداد از وی خبر نداشت و به تماس‌هایش پاسخ نداد. روح‌الله زم بامداد روز یکشنبه در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از وی بی‌خبر شد.


لوفیگارو به‌نقل از «منابعی» جزئیاتی از نحوه دستگیری سرشبکه جریان معاند آمدنیوز منتشر کرد که به ادعای این نشریه، ایران یک فرد جوان را برای دیدار با روح‌الله زم به محل اقامت وی در پاریس فرستاده بود. این فرد زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی شیعه عراق به نجف سفر کند و پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاد، دستگیر و به داخل کشور منتقل شد.


به گزارش آنا، گرچه تاکنون اطلاعات مربوط به نحوه دستگیری روح‌الله زم از سوی مقامات رسمی کشورمان منتشر نشده است، ولی غیر قابل باورترین گزینه‌ای که می‌توان درباره دستگیری این فرد مدنظر قرار داد، سفر وی به عراق برای ملاقات با سیستانی یا هر فعالیت مشابه دیگر است.


به نظر می‌آید سرویس اطلاعاتی فرانسه که به طور مستقیم حفاظت از روح‌الله زم را برعهده داشته با تحت فشار گذاشتن خانواده زم و انجام عملیات فریب رسانه‌ای به دنبال ارسال سیگنال‌های غلط برای دور کردن نگاه‌ها از پشت‌پرده‌های مرتبط با کشور فرانسه در این موضوع است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته