دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1398 - 20:41
عضو پارلمان عراق:

نیمی از کابینه عبدالمهدی تغییر می‌کند

عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز از تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه  عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.
کد خبر : 430918
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بدر الزیادی، عضو ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز از تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه  عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.


الزیادی در این باره گفت: اصلاحات در کابینه دولت عراق طی دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله نخست که "سها علی بک" به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش جدید منصوب شد و استعفای وزیر بهداشت هم پذیرفته شد. سه وزارتخانه هم به نخست‌وزیر معرفی شد تا وزرای آن‌ها را عوض کند که شامل وزارت صنعت، وزارت مخابرات و وزارت مهاجرت و امور مهاجرین است.


وی افزود: در مرحله دوم اسامی پنج وزیر دیگر ارسال می‌شود به‌گونه‌ای که شمار وزرایی که در کل عوض خواهند شد به ۱۰ وزیر خواهد رسید.


عضو پارلمان عراق با بیان اینکه دولت عبدالمهدی تا پنجاه‌درصد تغییر خواهد کرد و این به اراده شخص نخست‌وزیر است، افزود: رؤسای فراکسیون‌های سیاسی عبدالمهدی را مختار کرده‌اند که خودش وزرای جدید را برگزیند و فراکسیون‌های سیاسی حق اعتراض به گزینه‌های عبدالمهدی را ندارند. از آنجایی که تغییر پنج وزیر دیگر کابینه ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر زمان نیاز دارد از حالا اسامی آن‌ها اعلام نمی‌شود تا بر عملکرد آن‌ها تأثیری نگذارد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: پارلمان عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته