دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 18:51

نشست ویژه پارلمان عراق فردا برگزار می‌شود

منابع عراقی از جلسه ویژه پارلمان عراق با هدف بررسی اعتراضات در این کشور و خواسته‌های معترضان  فردا خبر دادند.
کد خبر : 429618

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اهرام‌آنلاین، منابع عراقی از جلسه ویژه پارلمان عراق با هدف بررسی اعتراضات در این کشور و خواسته‌های معترضان  فردا خبر دادند.


این در حالی است که حدود یک هفته پیش بود که برخی مناطق در عراق به عرصه برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی تبدیل شدند. هرچند که شرکت‌کنندگان در تظاهرات مذکور خواستار ایجاد اصلاحات اقتصادی و بهبود خدمات عمومی شدند، اما برخی تلاش کردند ماهیت این اعتراضات را سیاسی جلوه دهند.


یکشنبه اولین تصمیمات مهمِ کابینه عراق در راستای پاسخ به مطالبات معترضان، گرفته شد که عمده آن‌ها در خصوص تهیه مسکن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد و ایجاد اشتغال بود. طبق تصویب هیئت دولت عراق، مقرر شد تا زمین‌های مسکونی برای خانواده‌های کم‌درآمد و دیگر طیف‌ها طبق تصمیم شورای وزیران، اختصاص یابد. همچنین باید جانمایی ۱۷۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کم‌درآمد در استان‌ بصره (در بازه زمانی کم‌تر از چهار هفته) که از پیش آغاز شده بود، تکمیل شود.


از سوی دیگر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در یک کنفرانس خبری خود متعهد شد تا اصلاحاتی را در بودجه سال ۲۰۲۰ عراق به نفع افراد کم‌درآمد در این کشور محقق سازد. وی افزود: ما تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۲۰۲۰ مبالغ مالی به خانواده‌هایی که درآمدی ندارند و هیچ‌کدام از اعضای آن‌ها در نهادهای دولتی مشغول به کار نیستند تخصیص دهیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته