دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1398 - 15:21
واکنش مشاور انجمن حمایت از بیماران دیابتی به خبر سهمیه‌بندی انسولین:

وزارت بهداشت اهتمامی برای حل مشکل بیماران دیابتی ندارد/ سهمیه‌بندی انسولین به دلیل سیاست اشتباه دولتی‌ها است

مشاور عالی حقوقی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: مسئله سهمیه‌بندی انسولین یکی از صدها جریانات مبهمی است که ظاهراً وزارت بهداشت اهتمامی برای حل آن ندارد.
کد خبر : 430869
Insulin-a-rescue-angel-for-patients-with-diabetes-min.jpg

صادق خانی علی‌اکبری در گفتگو با خبرگزاری حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص انتشار خبر سهمیه‌بندی داروی انسولین و اعتراض بیماران به این موضوع گفت: نظام سهمیه‌بندی در حوزه درمان نوعی اجحاف در حق بیماران است.


وی افزود: مقام معظم رهبری جمله‌ای دارند که باید سرلوحه کار حوزه بهداشت قرار گیرد. معظم له فرمودند کاری کنیم بیمار جز درد بیماری رنج دیگری را نداشته باشد.


مشاور عالی حقوقی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور اضافه کرد: اما ما امروز در بخش‌های متعدد در حوزه درمان به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که بیمار با حجمی از مشکلات مواجه می‌شود و بدترین و طاقت‌فرساترین موضوع برای بیمار بروکراسی است که رنج آن بیشتر هزینه‌های درمان است.


خانی علی‌اکبری افزود: مسئله سهمیه‌بندی انسولین یکی از صدها جریانات مبهمی است که ظاهراً وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهتمامی برای حل آن نمی‌کند.


چهره ماندگار اقتصاد مقاومتی به انتخاب مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: واقعیتی که باید بپذیریم این است که یکسری دست‌های پیدا و پنهان گلوی تولیدکنندگان دارویی کشور را فشرده‌اند و با واردات بی‌رویه انسولین به داخل کشور فرصت تولید و رقابت را به تولیدکنندگان دارویی کشور نمی‌دهند


خانی علی‌اکبری تصریح کرد: بارها شرکت‌های تولیدکننده داروی آمادگی خود را برای تولید انسولین خصوصاً انسولین قلمی اعلام کرده‌اند اما هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت از آن‌ها صورت نگرفته است و فرصت حضور در عرصه تولید را به شرکت‌ها و متخصصان داخلی نمی‌دهند


وی اضافه کرد: از سوی دیگر ما این واقعیت را باید بپذیریم که با حجم بسیار زیادی بیمار دیابتی در داخل کشور مواجه هستیم که متأسفانه بخش عمده‌ای از بیماران دیابتی ما هنوز هم شناسایی نشده‌اند


خانی علی‌اکبری خاطرنشان کرد: طبعاً نتیجه این سیاست‌گذاری‌های غلط این می‌شود که ما امروز با مشکل انسولین مواجه هستیم و ناچار می‌شویم بیمار را به سمت سهمیه‌بندی سوق دهیم.


 مشاور عالی حقوقی انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور تأکید کرد: تفاوت قیمت انسولین دولتی با انسولین آزاد بسیار زیاد است (تقریباً ده برابر) و بیمار برای اینکه بتواند با استفاده از خدمات بیمه‌ای انسولین تهیه کند باید هفت‌خوان رستم را پشت سر بگذارد


 انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته