دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1398 - 14:44
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی ضدفرهنگی‌ترین تصمیم شورای شهر است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در کاهش بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی در سال آینده ضدفرهنگی‌ترین اقدام این کمیسیون است.
کد خبر : 430855

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا حجت نظری در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح عملیاتی برنامه توسعه شهر تهران اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع شهرداری لایحه ای را به شورا ارائه داد و کمیسیون ها نیز بررسی های خود را انجام و پیشنهاد هایی را مطرح کردند و این موضوع در نهایت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.


وی با بیان این‌که تصمیم کمیسیون تلفیق برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بودجه حوزه‌های مختلف در این راستا پیش‌بینی شد و بودجه فرهنگی-اجتماعی در سال ۹۸ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بود، برای سال ۹۰ و ۹۱ به ۹۴۶ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به این مطلب که ما کاهش سقف بودجه را علاوه بر حوزه فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های دیگر هم شاهد بودیم، افزود: علیرغم ادعاهای این شورا، کمیسیون برنامه و بودجه در دوره پنجم ضد فرهنگی‌ترین تصمیم را کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در این دوره گرفته است.


نظری تصریح کرد: ما معتقدیم باید از فعالیت‌های مردمی در همه برنامه‌ها استفاده شود اما این درست نیست که ما به عنوان سیاست‌گذار بودجه فعالیت سقف بودجه فرهنگی را کاهش دهیم.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که ما پیشنهادی را در قالب دو فوریت با امضاء ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر بود ارائه دادیم، گفت: براین اساس مقرر شد تا جدول پیشنهادی منابع و مصارف اصلاح شود، ولی این موضوع از سوی رئیس جلسه اعلام وصول نشد و احتمالاً این موضوع در جلسه آینده مطرح خواهد شد.


وی افزود: با توجه به این‌که ممکن است اعداد در حوزه‌های مختلف ممکن است مورد اتفاق نظر نباشد فرصت یک ماهه داده شود و پس از آن مجدداً برای تصویب نهایی به صحن بیاید.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: این رویکرد مناسبی نیست که مباحث فرهنگی و اجتماعی را هزینه نامربوط دانسته و همچون دو سال گذشته این حوزه توسط مدیریت شهری ذبح شود.


نظری با بیان این که در ایام انتخابات بیشترین وعده‌های ما در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بود گفت: نباید با چنین تصمیمات نادرستی اعضا شرمنده جامعه هدف خود شوند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با استعفای رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و گزینه پیشنهادی نیز عنوان کرد: بحث ما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ورود به مصداق نیست و صرفاً به دنبال آن هستیم تا هماهنگی میان حوزه اجرا با سیاست‌گذاری اعمال شود.


وی با بیان این‌که شهردار تهران در زمان بررسی به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری عنوان کرد که برای انتصاب معاونت‌ها حتماً با کمیسیون‌های تخصصی مشورت می‌کند، افزود: متأسفانه شهرداری تهران در ارتباط با سازمان فرهنگی اجتماعی مسیر متفاوتی در پیش گرفته شد، در حالی که نظر کمیسیون فرآیندی است.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

برچسب ها: حجت نظری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته