دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1398 - 10:19
وزیر آموزش و پرورش:

10 هزار کلاس درس جدید‌التأسیس افتتاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز بیش از 10 هزار کلاس درس افتتاح می‌شود و 230 هزار دانش‌آموز در فضایی ایمن به تحصیل خواهند پرداخت.
کد خبر : 430790

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح یک هزار و 982 پروژه آموزشی که صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در هنرستان زینبیه شهر دماوند کلید خورد، گفت: امروز بیش از 10 هزار کلاس درس افتتاح می‌شود و 230 هزار دانش‌آموز در فضایی ایمن به تحصیل خواهند پرداخت.


وی با تأکید بر اینکه سرانه فضای آموزشی با افتتاح این کلاس‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزود: امروز 142 سالن ورزشی و 16 استخر نیز در کنار مراکز آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است، افزود: 70 درصد هزینه‌ها از سوی دولت و 30 درصد آن را خیران پرداخت کرده‌اند.


حاجی میرزایی با اشاره به تخریب 78 مدرسه در زلزله کرمانشاه گفت: پس از این حادثه تلخ، خیران ساخت 190 مدرسه را تعهد کردند و امسال 145 مدرسه به استان تحویل داده شد و به این ترتیب سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه 70 سانتیمتر افزایش پیدا کرد.


وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر در استان‌های سیل‌زده بیش از یک هزار و 200 مدرسه دچار خسارت شده است، اضافه کرد: بیش 90 درصد مدارسی که نیاز به تعمیرات داشتند انجام شده و مدارس سه کلاسه نیز ساخته و تحویل داده شده و سایر مدارس تا آخر سال ساخته و تحویل داده می‌شوند.


وی تصریح کرد: یادگیری پایدارترین رفتار امسال است. در واقع تنفس جامعه به حساب می‌آید. اگر در تنفس خللی ایجاد شود، تمام بدن دچار آسیب می‌شود و این موضوع اهمیت یادگیری را نشان می‌دهد.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ساخت مدارس نشان می‌دهد که می‌توانیم با مشارکت خیرین حرکت‌های بزرگی را انجام دهیم و این تنها کمک مالی نیست بلکه تقویت احساس مسئولیت و حفظ همکاری است.


حاجی میرزایی با اشاره به درخواست خود از سازمان نوسازی مدارس گفت: از آنها خواسته‌ای سامانه‌ای طراحی کنند و مشخصات همه مدارسی که نیاز به نوسازی دارند را در آن ذکر کنند تا فرصت مشارکت برای همه ایجاد شود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته