دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 15:47
متولیان کنفرانس اقتصاد جهانی منکر دعوت مشاور جورج سوروس شدند؛

چه کسی جفری ساکس را به ایران دعوت کرده است؟

پس از واکنش دانشجویان و اتحادیه‌های دانشجویی دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها اعلام کرد جفری ساکس مشاور جورج سوروس از سخنرانان این کنفرانس نیست.
کد خبر : 429545

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ برگزار می‌کند.


بر اساس اعلام دبیرخانه این کنفرانس در این رویداد بین‌المللی، «جفری ساکس» به عنوان اقتصاددان برجسته و یکی از صد چهره برتر جهان در حوزه اقتصاد و توسعه سخنرانی خواهد کرد.


نشست خبری مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل جفری ساکس


مشاور جورج سوروس، تئوریسین انقلاب‌های رنگی و مخملین پیش از این نیز در خردادماه ۹۵ با عنوان مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آرمان‌های توسعه پایدار و سخنرانی درباره لزوم اجرای سند ۲۰۳۰ به ایران سفر کرده بود.


دانیال یادگاری، دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با انتشار توئیتی نسبت به سفر این فرد به کشورمان هشدار داده و نوشته است: قرار است در ۱۷ و ۱۸ مهرماه در حیاط خلوت دانشگاه الزهرا(س) به بهانه دیپلماسی علمی، جفری ساکس، مشاور جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی در جهان، حضور داشته باشد.


وی در ادامه پیام خود بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه یا درباره جزئیات، هدف برگزاری و حضور ایشان توضیح دهند یا اقدام به لغو این برنامه کنند.


پیگیری می‌کنیم!


عطاءالله کوهیان معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصص قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در پاسخ به خبرنگار آنا گفت: مسئولیت برگزاری کنفرانس اقتصاد جهانی و تحریم‌ها بر عهده مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از جزئیات مهمانان دعوتی خبری نداریم.


وی اعلام کرد: حتماً پیگیری می‌کنیم تا وضعیت دعوت از جفری ساکس مشخص شود.


جفری ساکس سخنران کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها نیست


حسین راغفر دبیر علمی همایش اقتصادی جهانی و تحریم‌ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تشریح ماجرای دعوت از جفری ساکس بیان کرد: جفری ساکس اقتصاددان و مشاور سازمان ملل در امور توسعه از سخنرانان این کنفرانس نیست.


وی تصریح کرد: برنامه نهایی این کنفرانس در سایت رسمی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منتشر شده و سخنرانان کلیدی این کنفرانس علمی مشخص شده‌اند.



راغفر بیان کرد: وزیر امور خارجه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کل بانک مرکزی سخنران‌های کلیدی کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها هستند.


دبیر علمی همایش اقتصادی جهانی و تحریم‌ها اظهار کرد: 3 نفر از کشورهای روسیه، چین و کوبا که سابقه تحریم از سوی آمریکا را دارند درباره اقتصاد تحریم سخنرانی خواهند کرد.



اظهارات مسئولان کنفرانس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درحالی است که در سایت رسمی کنفرانس از جفری ساکس به عنوان سخنران کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها یاد کرده است.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته