دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

۴۰ گروه ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود/ کرمان؛ میزبان هفتمین کنگره ادبیات پایداری

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: با همکاری استان‌های کشور، 40 گروه ادبیات پایداری در دانشکده‌های ادبیات دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تشکیل می‌شود.
کد خبر : 429493
550216_846.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ پاسدار داوود عامری در نشست خبری هفتمین همایش ملی ادبیات پایداری که در سالن جلسات ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات دفاع مقدس می‌تواند نماینده بزرگ و پرافتخار برای ادبیات کشور باشد. ادبیات دفاع مقدس امروز این شایستگی را دارد که بتواند جهانی شود و در عرصه ادبیات تطبیقی جهان گام بگذارد.


وی گفت: امروز ادبیات دفاع مقدس در حقیقت بسترساز فکر، اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس است. در این راستا کنگره‌های دفاع مقدس را مهم می‌دانیم. سال‌هاست که به همت دانشگاه شهید باهنر، انجمن ادبیات پایداری تشکیل شده است به‌ نظر من یکی از مکان‌هایی که گام های بزرگی برای تعالی‌بخشی به ادبیات پایداری برداشته شده است، کنگره ادبیات پایداری است.


رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه تا پایان سال انجمن فرهنگی دفاع مقدس را تأسیس می‌کنیم، عنوان کرد: با همکاری استان‌های کشور، 40 گروه ادبیات پایداری در دانشکده‌های ادبیات دانشگاه‌های کشور تا پایان سال تشکیل می‌شود. هم‌افزایی بین 40 مرکز پژوهشی و فرهنگی به‌منظور غنابخشی به ادبیات پایداری بسیار مهم و ضروری است.


عامری با تأکید بر برگزاری هفتمین کنگره ادبیات پایداری در کرمان خاطرنشان کرد: این دوره از کنگره ادبیات پایداری با همکاری بنیاد حفظ آثار استان کرمان به میزبانی کرمان برگزار می‌شود. دبیرخانه این کنگره در کرمان تشکیل شده و ممکن است میزبانی این کنگره در دوره‌های بعدی در شهرهای دیگر باشد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته