دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای قم، سراوان، مشگین‌شهر، گیلان‌غرب، اسلامشهر و سما خدابنده

جلسه پرسش و پاسخ در مورد قوانین وظیفه عمومی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر : 42914

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی جلسه پرسش و پاسخ در مورد قوانین وظیفه عمومی ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم و با مشارکت معاونت وظیفه عمومی استان قم در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) برگزار شد.


جعفر اسدی مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم با ارائه توضیحاتی درباره عملکرد قسمت‌های مختلف حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، هدف از برگزاری این جلسه را اطلاع‌رسانی درباره مسائل و قوانین خدمت مقدس سربازی دانست.


در ادامه جلسه سروان سعادتی از مسئولان معاونت نظام وظیفه عمومی استان قم با تشریح فعالیت‌های نیروی انتظامی به ویژه در حوزه نظام وظیفه عمومی اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و درباره مسایل مربوط به نظام وظیفه و مشمولان با پرسش هایی مواجه هستند، بنابراین به خاطر تعامل نیروی انتظامی استان با مراکز آموزش عالی و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قم این جلسه تشکیل شده است.


در این جلسه، دانشجویان علاوه بر آشنایی با قوانین و مقررات امو مشمولان درباره مواردی از قبیل: صدور انواع معافیت‌های تحصیلی، امور امریه، خروج از کشور، سنوات ارفاقی، انواع معافیت‌های حین تحصیل (پزشکی، تکفل و ...) از مسئولان نظام وظیفه پرسش‌هایی را مطرح و پاسخ آنان را دریافت کردند.


برگزاری جلسه شورای راهبردی مدارس سما خدابنده



نخستین جلسه شورای راهبردی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دکتر محمد میرصادقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، به نقش سما در جامعه و همکاری که با آموزش و پرورش داشته توجه و بر لزوم توسعه فعالیت‌ها و حل مشکلات مدارس سمای خدابنده تاکید کرد.


در ادامه جلسه با توجه به دستور جلسه، هر یک از اعضا درباره موضوعات مطرح، نظر خود را بیان و در راستای حل مشکلات و توسعه بر نامه‌های موارد مطرح مصوب کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، رئیس آموزش و پرورش شهرستان، رئیس سما، مدیران مدارس سما و حمید نصیری، محمد خلجی، علی محمدی و علی مینائی بهزاد اعضای شورای راهبردی مدارس سمای واحد خدابنده هستند.


دانشجوی واحد سراوان به ریاست شورای اسلامی شهرستان سراوان منصوب شد


خیرمحمد دهقان دانشجوی رشته حقوق داتشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در انتخابات ریاست شورای اسلامی شهرستان سراوان با حداکثر آرا برای یک دوره یکساله به ریاست شورا اسلامی منصوب شد.


افتخاری دیگر برای واحد مشگین شهر در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان اردبیل


دکتر طاهر کیافر عضو هیات علمی رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر با کسب اکثریت آراء به عنوان عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان اردبیل انتخاب شد.


نشست جرم‌شناسی و پیشگیری از جرم در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد


به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست جرم شناسی و پیشگیری از جرم با مشارکت پلیس آگاهی استان قم و دفتر ارتباط با صنعت و جامعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه، برگزار شد.


رئیس اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قم برای آشنایی دانشجویان، به تشریح انواع جرم نظیر سرقت، تجاوز، قتل، تجاوز به عنف و ...پرداختند و سپس موارد پیشگیری از جرم را مورد بررسی قرار دادند.


سروان ابراهیمی با توجه به اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: با توجه به تاریخ و شیوه‌های مبارزه بشر با پدیده جرم، جرم شناسان پیشگیری از جرم را به دو گونه پیشگیری کیفری و پیشگیری غیرکیفری تقسیم کرده‌اند، اصطلاح پیشگیری از جرم در معنای وسیع خود شامل اقدامات کیفری و غیرکیفری برای خنثی کردن عوامل ارتکاب جرم و کاهش بزهکاری می‌شود ولی در مفهوم مضیق پیشگیری فقط تدابیر غیرکیفری را شامل می‌شود.


مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد قم نیز درباره ​لزوم تشکیل جلسات با نهادهای تاثیرگذار در پیشگیری از جرایم در جامعه و تعامل با محیط‌های دانشگاهی و آگاه‌سازی جوانان با پدیده جرم و پیشگیری اجتماعی گفت: پیشگیری اجتماعی مجموعه اقدام‌های پیشگیرانه است که بر همه محیط‌های پیرامون فرد که در فرایند جامعه‌پذیری نقش داشته و دارای کارکرد اجتماعی هستند تأثیر می‌گذارد.


دکتر احمد آقایی ادامه داد: این روش پیشگیری از جرم با تمرکز بر برنامه‌های تکمیلی، سعی در بهبود بهداشت زندگی خانوادگی، آموزش، مسکن، فرصت‌های شغلی و اوقات فراغت دارد تا محیطی سالم و امن ایجاد کند، در حقیقت پیشگیری اجتماعی به طور مستقیم یا غیرمستقیم هدف تأثیرگذاری بر شخصیت افراد است تا از سازماندهی فعالیت خود، حول محور انگیزه‌های بزهکارانه پرهیز کنند.


وی با توجه به افزایش روبه رشد و چشمگیر استفاده از اینترنت، به تبعات ​منفی​ فضای مجازی در قالب وقوع جرم (کلاهبرداری و ...) و پیشگیری از آن پرداخت.


آغاز ثبت‌نام نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی در مرکز گیلان غرب


ثبت‌نام نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در این واحد دانشگاهی آغاز شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب گفت: ثبت‌نام نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی از تاریخ94/7/11 لغایت 94/7/30 بوده و این دوره از ازدواج شامل زوج‌هایی است که تاریخ عقد آنها از 1 مهر 93 تا 1 مهر 94 است.


فرهان گل‌کار منش افزود: زوج‌­ها می‌­توانند با مراجعه به سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به نشانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. www.ezdevaj.nahad.ir


گل‌کار منش اظهار کرد: پس از انجام ثبت‌نام اینترنتی، متقاضیان باید رونوشت و اصل عقدنامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت دانشجویی خود را به کارشناس فرهنگی این واحد دانشگاهی برای بررسی و تأیید مدارک ثبت‌نامی ارائه دهند.


وی گفت: از جمله برنامه‌هایی که برای زوج‌های دانشجو تدارک دیده شده، اعزام به مشهد مقدس، کارگاه‌های آموزشی و ... خواهد بود.


جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان اسلامشهری با حضور شهاب مرادی



جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع «انتخاب همسر» با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی در سالن اجتماعات واحد اسلامشهر برگزار شد.


حاضران در این نشست دو ساعته که با موضوع «انتخاب همسر» از سوی مدیریت فرهنگی و همکاری کانون دانشجویی پیوند برگزار شد، سوالات خود را در این زمینه بیان کرده و از حجت‌الاسلام شهاب مرادی راهنمایی گرفتند.


مسئولیت‌پذیری، حسن خلق و تدین از جمله مهمترین مولفه‌های توصیه شده از سوی این کارشناس مسائل خانواده و جوانان در انتخاب همسر مناسب بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته