دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با آنا:

کالدرون هوش مربیگری پایینی دارد/ باقری بیشتر به پرسپولیس کمک کند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: گابریل کالدرون هوش مربیگری پایینی دارد و در اندازه پرسپولیس نیست.
کد خبر : 429028
1570216841ttqgtigihh.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال سومین شکست خود را متحمل شد تا با 9 امتیاز به رده هفتم جدول رده‌بندی سقوط کند. شکست سرخ‌پوشان تهران برابر شهر خودرو مشهد باعث شد تا حجم انتقادات به گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس افزایش پیدا کند.


ضیا عربشاهی در خصوص سومین شکست پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا گفت: کالدرون بیش از سه ماه است که سرمربی تیم شده و باید شناخت خوبی از تیم پرسپولیس کسب کرده باشد. او وقت داشته مهره‌های کلیدی و تأثیرگذار تیم را شناسایی کند و به نظرم چون در این کار موفق نبوده، پرسپولیس افت کرده است. معتقدم کالدرون هوش مربیگری پایینی دارد و در اندازه تیم پرسپولیس نیست.


وی افزود: سرمربی آرژانتینی پرسپولیس از محمد نادری که امروز به تیم ملی فوتبال هم دعوت شد استفاده خوبی نمی‌کند. نادری در دفاع چپ بازیکنی متخصص است و می‌تواند با قرار گرفتن در این پست به‌خوبی در کارهای دفاعی به تیم کمک کند و در فاز حمله نیز در مواقع لزوم اضافه شود ولی کالدرون نادری را در پست هافبک چپ قرار می‌دهد که این موضوع باعث افت کیفی این بازیکن می‌شود.


پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: وحید امیری، مهدی ترابی، احمد نوراللهی و بشار رسن بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های ملی ایران و عراق هستند ولی این بازیکنان نمی‌توانند پنج پاس با یکدیگر رد و بدل کنند. بیشتر علاقه به کارهای فردی دارند و دلیل آن سرمربی تیم است که از بازیکنان این موضوع را نخواسته است. مهدی شیری یک بازیکن ایده‌ آل برای دفاع راست است ولی سیامک نعمتی در این پست استفاده می‌شود. این موضوع هم باعث عقب ماندن تیم در کارهای هجومی می‌شود. بازیکن تنبلی مانند جونیور براندائو در خط حمله بازی می‌کند که اصلاً مفید نیست و به نظرم فقط دلار بابت این بازیکن به هدر رفته است.


وی با اشاره به اینکه پرسپولیس برابر سه مدعی قهرمانی بازنده شده، تصریح کرد: پرسپولیس می‌تواند جلوی تیم‌های پایین جدول برنده شود ولی نباید مقابل مدعیان قهرمانی بازنده از زمین بیرون بیاید. شکست در این بازی‌های 6 امتیازی مانع قهرمانی تیم می‌شود. با این شکلی که پرسپولیس بازی می‌کند ممکن است جلوی تیم‌های متوسط هم به مشکل بخوریم. یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس بیرون ماندن سید جلال حسینی است، بازیکن مسئولیت‌پذیری که می‌تواند به‌خوبی تیم را درون زمین رهبری کند.


پیشکسوت پرسپولیس یادآور شد: من معتقدم کریم باقری به‌عنوان دستیار ایرانی گابریل کالدرون باید به این مربی آرژانتینی کمک کند. اگر کالدرون هم نخواست، باقری باید جسارت به خرج دهد و در برنامه‌های تیم مداخله کند. متأسفانه کالدرون با اشتباهاتی که می‌کند، امتیازات مهمی را از دست داده و پرسپولیس نسبت به فصول اخیر شروع ضعیفی داشته که با ادامه آن، قهرمانی از دست خواهد رفت.


عربشاهی با اشاره به این موضوع که شماره هفت پرسپولیس به تن جونیور براندائو بزرگ است، اظهار کرد: شماره هفت پرسپولیس زمانی در اختیار علی پروین بود و نباید به بازیکنی که کیفیت مناسبی ندارد داده شود. من معتقدم این کار با برنامه انجام شده است چون شماره‌ای که زمانی بر تن بازیکن بزرگی چون پروین بوده و در زمان‌های دیگر تن بازیکنان خوبی بوده، از سوی سرپرست یا سرمربی یا مدیرعامل سابق تیم به بازیکنی داده شده که این پیراهن بر تنش گشاد است. به نظرم شماره هفت باشگاه از تن جونیور خارج شود و به ویترین باشگاه پرسپولیس برود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته