دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1398 - 11:16
جانشین فرمانده ناجا:

روزانه بیش از 3 هزار تصادف در تهران رخ می‌دهد/ نیازمند 18 هزار دوربین ثابت در جاده‌ها برای کنترل ترافیک هستیم

جانشین فرمانده ناجا گفت: برای کنترل ترافیک در جاده‌ها به بیش از 18 هزار دوربین ثابت نیاز داریم که درحال حاضر حدود 2 هزار دوربین در جاده‌ها مستقر است.
کد خبر : 428634

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایوب سلیمانی صبح امروز در حاشیه دوازدهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس به سمت هوشمندسازی درحال حرکت است، اظهار کرد: پلیس به‌دلیل اینکه با مردم ارتباط مستقیمی دارد نمی‌تواند، نسبت به پیشرفت فناوری بی‌تفاوت باشد، لذا هدف پلیس استفاده همه‌جانبه از تکنولوژی برای ارائه خدمت به مردم است.


وی با بیان اینکه پلیس باید در جاده‌ها با رانندگان ارتباط دوطرفه داشته باشد ادامه داد: پلیس به‌دنبال استفاده از پهباد در جاده‌ها به منظور کنترل وضعیت ترافیکی است.


جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در تهران روزانه حدود 3 هزار تصادف رخ می‌دهد گفت: پلیس برای حضور در صحنه‌های تصادف نیازمند تجهیزات پیشرفته است که یکی از این موارد استفاده از تجهیزاتی است که عکس تصادف را به مأموران راهور ارسال می‌کند.


سلیمانی اظهار کرد: قرار است تا یک‌هزار و 500 دستگاه خودرو برای فعال شدن گشت‌های پلیس راه در اختیار پلیس قرار بگیرد و تاکنون 15 درصد از این ظرفیت به پلیس تحویل داده شده است.


وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که در هر 20 کیلومتر باید یک گشت پلیس وجود داشته باشد، اما در ایران هر ۲۹۰ کیلومتر، یک گشت وجود دارد؛ از طرفی برای کنترل ترافیک به بیش از 18 هزار دوربین ثابت در جاده‌ها نیاز داریم که درحال حاضر حدود 2 هزار دوربین در جاده‌ها مستقر است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته