دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1394 - 12:54

توافق اعضای اتحادیه اروپا بر سر تسریع در روند اخراج مهاجران

مقام‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تازه‌ترین دیدار خود درباره موضوع پناه‌جویان، بر سر تسریع اخراج مهاجران به توافق دست یافتند و درباره تشکیل نیروهای ویژه مرزبانی مذاکره کردند.
کد خبر : 42851

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، در جدیدترین توافق انجام‌شده میان وزیران کشور اتحادیه اروپا که روز گذشته (پنج‌شنبه) انجام شد، مقرر شد مهاجرانی که اقامت آن‌ها به‌وسیله اعضا رد شده است، سریع‌تر از گذشته از این کشورها اخراج شوند.


براساس این گزارش، سال گذشته میلادی اعضای اتحادیه اروپا حدود 470 هزار درخواست مهاجرت دریافت کردند ولی با کمتر از 40 درصد از آن‌ها موافقت شده است. همچنین در سال جاری میلادی انتظار می‌رود رقمی بسیار بیش از گذشته خواستار دریافت حق پناهندگی در اتحادیه بشوند.


«توماس ده‌میزر» وزیر کشور آلمان در این‌باره گفت: بازگشت همیشه سخت است ولی ما تنها می‌توانیم به پناه‌جویانی که به سرپناهی امن نیاز دارند، اسکان دهیم. کسانی که به سرپناه امن نیاز ندارند، نیایند که در صورت آمدن، به سرعت اخراج خواهند شد.


در ماه‌های گذشته برخی کشورهای اروپایی با بحران‌ یا تنش‌هایی مواجه شده‌اند که ناشی از ورود موجی کم‌سابقه از پناه‌جویان است. بسیاری از آنان از کشورهایی همچون سوریه فرار کرده‌اند که جنگ و تنش‌های داخلی در آن‌، سال‌هاست ادامه دارد و تلاش‌ جامعه جهانی برای ایجاد آرامش در این کشورها فرجامی نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته