دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1394 - 13:11
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم پیاده‌روی بزرگ بازنشستگان خبرداد

پرداخت تسهیلات به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ماه آینده

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 42850

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در مراسم پیاده‌روی بزرگ خانوادگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی که به مناسبت 17 مهر روز «خانواده و تکریم بازنشستگان» در پارک لاله تهران برگزار شد، افزود: مستمری‌بگیران امروز نیروهای مولد دیروز جامعه بودند و خدمتگذاری به این قشر، افتخار مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی است.


وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت به موقع مستمری تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، گفت: این سازمان برای افزایش مستمری سالانه بازنشستگان اهتمام ویژه دارد همان‌طور که در سال‌های 92 و 93 ، میزان افزایش حقوق مستمری بگیران 25 درصد بود و در سال جاری 15 درصد تعیین شد.


نوربخش با بیان اینکه به مسائل معیشتی بازنشستگان به خوبی واقف هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با پرداخت مستمری و تأمین درمان برای این قشر تا حدودی از مشکلات آنها بکاهیم.


وی مسکن اجتماعی و مسکن مستمری‌بگیران را یکی از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این برنامه از سال‌ جاری آغاز شود.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بخش درمان این سازمان ادامه داد: در سال گذشته 3 بیمارستان ملکی سازمان تأمین اجتماعی افتتاح شد و تا پایان سال‌جاری 2 بیمارستان دیگر ملکی این سازمان افتتاح می‌شود.


نوربخش گفت: برای نوبت‌دهی مراکز درمانی ملکی سازمان، برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان اولویت‌هایی نیز ایجاد می‌شود.


وی با بیان اینکه در سال‌جاری ماهانه 3 هزار میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی حقوق معادل یارانه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: با وجود وضع سخت اقتصادی کشور، برای پرداخت مستمری نگرانی وجود ندارد.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: برنامه ششم توسعه کشور و بودجه 95 کل کشور در حال تدوین است و امیدواریم با اختصاص ردیف بودجه‌ای در سال آینده، همسان‌سازی بازنشستگان و مستمری‌بگیران انجام شود.


به گزارش آنا، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی امروز هفدهم مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته