دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 16:52

عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر دبالتسف

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین در حال عقب نشینی از شهر دبالتسف هستند.
کد خبر : 4284

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از سایت الجزیره، پترو پروشنکو ساعاتی پیش اعلام کرد حدود هشتاد درصد نیروهای ارتش اوکراین شهر جنجالی دبالتسف را ترک کرده و دو گروهان دیگر نیز در حال خروج از آن می‌باشند.


دبالتسف، شهری استراتژیک در شرق اوکراین است که طرفین روس و اوکراینی طی روز‌ها و ماه‌های اخیر درگیری‌های خونینی در آن داشتند. اما پروشنکو طی بیانیه‌ای صوتی که توسط دفتر وی منتشر شد، اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین در حال ترک این منطقه هستند.


این در حالی است که ساعاتی پیش از اعلام این خبر توسط پروشنکو، خبرنگار الجزیره درست در خارج از شهر دبالتسف طی گزارشی تصویری اظهار داشت درگیری‌ها در این شهر ادامه دارد و دود سیاهی بر فراز منطقه قابل مشاهده‌است. وی در ادامه گزارش خود گفت از دست دادن این شهر برای اوکراین هم شکستی استراتژیک و هم شکستی روحی خواهد بود.


گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شب گذشته اظهار امیدواری کرده‌بود دولت اوکراین اجازه خروج نیروهای ارتشی خود از منطقه را صادر کند و مانع زمین گذاشتن سلاح آن‌ها نشود.


سازمان ملل نیز در گزارشی در روز دوشنبه اعلام کرد درگیری‌های خونین منطقه طی ماه‌های گذشته منجر به کشته شدن بیش از ۵۶۰۰ تن و آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده‌است. همچنین این درگیری‌ها خسارات بسیار زیادی به توان صنعتی منطقه وارد کرده‌است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب