دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 23:02

مسکو: آمریکا و برخی کشورها از شلیک موشک از خزر اطلاع داشتند/ از اطلاعات ایران هم استفاده کردیم

رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه امروز چهارشنبه گفت روسیه تصمیم خود برای شلیک موشک به مواضع داعش از دریای خزر را به دیگر کشورها اطلاع داده بود.
کد خبر : 42716

به‌گزارش گروه بین‌الملل هبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، ژنرال «آندری کارتاپولوف» رئیس اداره عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه که ساعاتی پس از اعلام حمله موشکی روسیه به مناطقی از سوریه صحبت می‌کرد، گفت: در مجموع 26 موشک کروز مواضع زمینی داعش در رقه، ادلب و حلب را هدف قرار دادند.


«کارتاپولوف» افزود: برای آنکه امنیت غیرنظامیان حفظ شود،‌ مسیر پروازی برای موشک‌های کروز در نظر گرفته شد که از مناطق غیرمسکونی عبور می‌کرد. حملات از دریای خزر به مواضع شبه نظامیان، از قبل میان روسیه و شرکایش توافق شده بود. این حملات تحرک شبه‌نظامیان را کاهش می‌دهد و توان انجام اقدامات تروریستی را از آن‌ها سلب می‌کند.


وی درباره دقت حملات انجام شده گفت: همه اهداف به خوبی با استفاده از اطلاعات شنود رادیویی، تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌برداری به‌وسیله پهپادها، تحلیل شده بود.


سایت وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «کارتاپولوف» تاکید کرد مسکو از اطلاعات ارائه‌شده به‌وسیله سوریه، ایران و عراق و نیز اطلاعات منابع مخفی خود، استفاده کرده است.


وی با تأکید بر اینکه هر هدف با تلاش فراوان شناسایی و در نهایت تائید شده است، گفت: تنها پس از بررسی همه اطلاعات موجود و انجام شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای حملات آتی بود که تصمیمات نهایی برای زدن هر هدف اتخاذ شد. در تعیین اهداف جنگنده‌ها نیز به‌طور دقیق از الگویی مشابه پیروی می‌شود.


«کارتاپولوف» با بیان اینکه روسیه از مهمات و تجهیزات بسیار دقیق استفاده می‌کند، تصریح کرد: در نهایت خطای حملات، کمتر از پنج متر بود و همه اهداف در مناطق غیرمسکونی در نظر گرفته شده اصابت کرد. علاوه بر این، ما از شرکایمان خواسته‌ایم که اطلاعات مربوط به مواضع داعش را با ما به اشتراک بگذارند. آن‌ها یا هماهنگی‌ای در این زمینه ندارند یا به هر دلیل دیگری، نمی‌خواهند ما به مواضع داعش حمله کنیم.


جنگنده‌های روس چهارشنبه هفته گذشته با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه، حمله به مواضع داعش در سوریه را آغاز کردند. این حملات امروز با پشتیبانی هوایی از نیروهای ارتش سوریه و پس از آن شلیک موشک از آب‌های دریای خزر به سمت مواضع تروریست‌ها، وارد مرحله جدیدی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته