دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 11:30

توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر طرح ساماندهی پناه‌جویان

بر طبق توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه، اتحادیه اروپا می‌پذیرد که در ازای در اختیار گذاشتن مراکز ساماندهی متقاضیان پناهندگی در ترکیه، به آنکارا کمک مالی کند.
کد خبر : 42597

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رادیو فرانسه، اتحادیه اروپا انتظار دارد که ترکیه افتتاح شش مرکز پذیرش پناهندگان را در خاک خود بپذیرد. در این حال اروپا پذیرفته است که به سهم خود هزینه مالی افتتاح این مراکز را تأمین کند.


بر اساس این گزارش، دولت ترکیه تاکنون با چنین پیشنهادی مخالف بود. کمیسیون اروپا تأکید کرده است که اجرای این طرح مشترک باعث می‌شود که فرآیند صدور روادید برای شهروندان ترکیه که مایل به سفر به اروپا هستند سرعت بگیرد.


کمیسیون اروپا همچنین گفته است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه در جریان سفرش به بروکسل و ملاقات با نمایندگان اتحادیه اروپا موافقت اولیه خود را با اجرای این طرح اعلام کرده بود.


به‌باور برخی کارشناسان، ترکیه می‌تواند نقش محوری در ساماندهی پناه‌جویان ایفا کند. روزانه هزاران پناهجو سواحل ترکیه را به قصد جزایر یونان ترک می‌کنند و سپس از این مسیر وارد بالکان، مجارستان، کرواسی و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته