دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 16:37
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای سراوان، ارومیه، هادیشهر، سیرجان، قشم، استهبان، بندرگز و سمای کرج و رشت

همایش داخلی به زبان انگلیسی با موضوع مطالعات سیستان و بلوچستان، آموزش، فرهنگ و ادبیات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار می‌شود.
کد خبر : 42550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: همایش داخلی به زبان انگلیسی با موضوع مطالعات سیستان و بلوچستان: آموزش، فرهنگ و ادبیات در هفته پژوهش با همکاری گروه‌های آموزشی زبان و ادبیات فارسی، آموزش ابتدایی و زبان انگلیسی در 25آذر در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود .


احمدرضا طاهری افزود: هدف از این همایش کنکاش وتعمق بر روی منطقه سیستان و بلوچستان و درباره موضوعات زبان، آموزش، ادبیات و فرهنگ است. در این همایش در مورد چگونگی تعیین جایگاه استادان و پژوهشگران در ارتباط با متون آموزشی، فرهنگی و محلی بحث خواهد شد تا از این طریق دانش‌آموزش و دانشجویان کارآیی خود را در عصر جدید از طرق متعدد گسترش دهند.


این مسئول گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه سرشار از آثار باستانی و هنر های تجسمی شعر و نثر شفاهی از پتانسیل بالقوه خاصی برخوردار است از این‌رو از تمامی محققان و دانش‌پژوهان دعوت می‌شود مقالات خود را درباره محورهای همایش به آدرس دانشگاه ارسال کنند.


افتخارآفرینی سمای کرج در شریف کاپ


چهارمین دوره مسابقات رباتیک «شریف کاپ» با حضور پورشور تیم­های مختلف از دانشگاه­های سراسر کشور از تاریخ 1 مهر الی 3 مهر 94 به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در رشته­‌های مختلف برگزار شد که تیم آموزشکده سمای کرج با عنوان «SRT» متشکل از: محسن میرقادری دانشجوی رشته کامپیوتر به سرپرستی مهندس میرزاده با اقتدار موفق شدند در لیگ کنترل ترافیک به مقام سوم دست یابند.


اردوی توجیهی دانشجویان ورودی جدید سما واحد رشت برگزار شد


اردوی توجیهی دانشجویان ورودی جدید نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 در سالن اجتماعات آموزشکده سما واحد رشت برگزار شد.


حسن رجب‌زاده معاون فرهنگی دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد رشت هدف از برپایی این اردو را آشنایی دانشجویان با یکدیگر و همچنین آشنایی با فضای دانشجویی، قوانین رفتاری, انضباطی دانشگاه دانست و به تشریح وظایف حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی آموزشکده پرداخت.


علی علیجانپور مدیر آموزشی آموزشکده با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و خوش‌آمدگویی و تشکر از انتخاب دانشکده سما واحد رشت به عنوان دانشکده محل تحصیل نکاتی در موارد آیین‌نامه‌های آموزشی از جمله نحوه انتخاب واحد، نحوه پذیرش دانشجو، مرخصی تحصیلی، رعایت پیش‌نیاز، امتحانات پایان ترم و سنوات تحصیلی را برای دانشجویان توضیح داد.


در ادامه نشست مشترک، گروه‌های آموزشی با دانشجویان رشته‌های مختلف برگزارشد. در این نشست مدیران گروه و کارشناسان آموزشی با پاسخگوئی به سئوالات دانشجویان، از نزدیک آنان را با فعالیت‌های مختلف علمی و آموزشی دانشکده و نحوه فعالیت‌های تشکل‌ها و انجمن‌های علمی، دانشجویی آشنا کردند.


اکنون نزدیک به ۱4۰۰ دانشجودر ۱۷ رشته تحصیلی در دانشکده سما واحد رشت مشغول به تحصیل هستند.


دیدار شهردار ارومیه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه


دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد ارومیه در دیدار با شهردار این شهر در دفتر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با توجه به رسالت و سیاست اصلی دانشگاه مبنی‌بر توسعه و تولید علم و فرهنگ، آمیخته شدن آن با عمل و تجربه را بسیار مهم و سازنده برشمرد و بر اثرات مثبت تعامل و همکاری این دو نهاد تاثیرگذار در توسعه پایدار جامعه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و... تاکید کرد.


در ادامه این دیدار محمد حضرت‌پور شهردار کلانشهر ارومیه فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی و ساختمانی واحد ارومیه را بسیار چشمگیر و در خور تحسین برشمرد و از آمادگی کامل شهرداری در راستای همکاری‌های دوجانبه و توسعه و تبادل دانش فنی و تخصص و مهارت بین دانشگاه و شهرداری خبر داد.


رئیس واحد هادیشهر معرفی شد


با حضور دکتر بهروز دانشیان رئیس دبیرخانه هیات امنای استان آذربایجان شرقی و دکتر سعید میرزائی معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برگزار شد.


در این مراسم از زحمات دکتر میرزائی که سرپرستی این واحد دانشگاهی را بر عهده داشت، قدردانی و دکتر علیرضا عظیمی‌ثانی با حکم دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به عنوان رئیس واحد هادیشهر منصوب و معرفی شد.


عظیمی‌ثانی عضو هیات علمی واحد مرند و مدت 10 سال معاونت اداری و مالی این واحد را در کارنامه خود دارد.


برگزاری نماز وحدت با امامت امام جمعه سیرجان و حضور مسئولان شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی


نماز وحدت با امامت امام جمعه شهرستان سیرجان حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، مسئولان ادارات شهرستان سیرجان، هیات رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در مسجد امام جعفر صادق (ع) واحد برگزار شد.


سید محمود حسینی با تسلیت به باختگان حادثه منا گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید آرزوی توفیقات روزافزون برای استادان، کارکنان، دانشجویان و کادر مدیریتی واحد از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم چرا که تهذیب و تحصیل در کنار هم می‌تواند پیشرفت خوبی به همراه داشته باشد.


حسینی گفت: حضرت علی (ع) برترین فرد برای جانشینی پیامبر بود، چرا که اگر شخصی لایق و شایسته تر بود قطعاً انتخاب می‌شد.


امام جمعه سیرجان بیان کرد: انتخاب جانشینی از آغاز بعثت شروع شد و تمام شرایط جانشینی را حضرت علی (ع) دارا بود.


حسینی تصریح کرد: آنچه امروز بشر گرفتار آن شده همچون حوادث سوریه، عراق، یمن به علت عدم پیروی از ولایت فقیه است.


دیدار رئیس واحد قشم با کارکنان واحد


سرپرست واحد قشم در جمع کارکنان از زحمات همه بخش‌ها به دلیل همکاری صمیمانه در جذب و هدایت دانشجویان جدید الورود قدردانی کرد.


منصور آزاد افزود: عملکرد مدیریتی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اجرایی کردن طرح تجمیع و چابک‌سازی ستودنی است از اینرو، وظیفه ما نیز تلاش مجدانه در راستای به ثمر رساندن سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی بوده و همچنین بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد همدلی و همزبانی باید گام برداریم.


وی ادامه داد:‌ برای اجرایی کردن برنامه‌های فوق، بنده صرفه‌جویی را از خود و حوزه ریاست شروع کردم و امیداورم همه همکاران نیز مانند گذشته دلسوز و همیار سیستم دانشگاه آزاد اسلامی باشند.


آزاد بیان کرد: قطعاً بهبود سیستم جزء با همکاری و همیاری همه جانبه شما عزیزان محقق نخواهد شد.


برگزاری محفل انس با قرآن در واحد بندرگز



محفل نورانی انس با قرآن مجید در دانشگاه آزاد واحد بندرگز برگزار شد.


عبدالله سرگلزایی مسئول کانون قرآن وعترت واحد گفت: همزمان با هفته فرهنگی دانشگاه و به منظور ترویج و گسترش فرهنگ و تعالیم قرآنی و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر از قرآن کریم، مراسم محفل نورانی انس با قرآن کریم با اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام بابازاده مسئول دفتر فرهنگ اسلامی نیز با خیرمقدم به حاضران با توجه به اینکه محفل نورانی اُنس با قرآن از اساسی‌ترین و موثرترین روش‌های ترویج معارف قرآنی است، ادامه داد: آموزش مفاهیم قرآنی و فراگیری آن در زندگی، ضروری و حیاتی است .


در ادامه علی عظیمی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی و از قاریان برجسته کشور به تلاوت آیات دلنشین قرآن کریم پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته