دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 15:13
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

دولت یازدهم با تحجر، اباحه‌گری، فمینیسم و استفاده ابزاری از زنان برای اهداف سیاسی مخالف است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت:‌ دولت یازدهم با استفاده ابزاری از زنان برای اهداف سیاسی مخالف است.
کد خبر : 42465

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید رضا صالحی امیری در نشست خبری دومین همایش ملی اعتدال (زنان، اعتدال، توسعه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: تلاش کردیم تا در این حرکت ارزشمندی که انجمن‌های علمی، دانشگاهی و نخبگان آغاز کردند با همت مدیریت معاونت امور زنان برای توسعه اعتدال در حوزه زنان کمکی کرده باشیم. اعتدال یک فضیلت است و توسعه اعتدال در جامعه به توسعه هم‌نوایی،‌ معرفت، همگرایی و انسجام ملی کمک می‌کند زیرا اعتدال نیاز امروز جامعه ایران و ضرورت فردای کشور ماست.


وی افزود: جامعه امروز ایران به یک ثبات، آرامش و یک باور بر حوزه ملی به نام اعتدال نیاز دارد. اعتدال در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارکردهای بسیاری دارد و اعتدال بدون توجه به حوزه زنان که نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند ناقص می‌ماند. زنان، حقیقت و واقعیت جامعه ایران هستند و نمی‌توانیم بدون توجه به این حوزه عمل کنیم و عملکرد بدون توجه به حوزه زنان ابتر و ناقص خواهد بود. البته در سال‌های اخیر با کمک معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی یادآور شد: دولت یازدهم به صورت جدی با بسترهای نمایشی و تبلیغاتی و استفاده ابزاری از زنان برای دستیابی به اهداف سیاسی مخالف است زیرا این دولت معتقد است که باید مطالبات زنان در بستر حقوقی، عقلانی، اجتماعی و تقنینی و بدون جار و جنجال دنبال شود زیرا ما در سه دهه پیش از این در حوزه زنان با افراط و تفریط روبرو بوده‌ایم.


وی ادامه داد: دولت یازدهم در حوزه زنان با تحجر و اباحهگری و فمینیسم مخالف است زیرا آنچه که می‌تواند حقوق و مطالبات زنان را احیا کند گفتمان اعتدال است به همین منظور در دومین همایش ملی اعتدال از جمع بسیاری از صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و نخبگان دعوت کرده‌ایم.


به گزارش آنا دومین همایش اعتدال (زنان، اعتدال، توسعه) شنبه هجدهم مهرماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته