دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای حضور در کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از سفر هیات بزرگ اقتصادی انگلیس به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرکت‌های انگلیسی برای حضور پررنگ در کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی که آبان ماه در تهران برگزار می شود اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر : 42438

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شانا، حسین اسماعیلی با اشاره به این که شرکت‌های انگلیسی از برگزاری کنفرانس قراردادهای جدید نفتی در تهران استقبال کرده‌اند، درباره این که آیا تغییر محل برگزاری کنفرانس از لندن به تهران تاثیری در مشارکت سرمایه گذاران انگلیسی به همراه خواهد داشت یا نه، گفت: این گونه نخواهد بود؛ شرکت‌های انگلیسی اعلام کردند که در کنفرانس تهران حضور پرررنگی خواهند داشت، ضمن این که معرفی قراردادهای نفتی در تهران را مناسبت تر از لندن عنوان کردند.


وی با بیان این که هیات بزرگ اقتصادی انگلیس در آینده نزدیک برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های اقتصادی وارد ایران می‌شوند، تصریح کرد: انگلیسی‌ها در تلاش‌اند در رقابت با دیگر کشورها، فرصت سرمایه گذاری در ایران را از دست ندهند.


هیات بلندپایه بازرگانی انگلیس عصر دوشنبه ١٣ مهرماه برای ارزیابی زمینه‌های همکاری و بررسی راههای گسترش آن با مقام‌های نفتی دیدار و گفت‌وگو کرد.


این هیات 24 نفره سرمایه‌گذاری بازرگانی انگلیسی به ریاست مارتین جانسون، مدیر اتاق بازرگانی ایران - انگلیس نخستین هیات تجاری از انگلستان است که در یک دهه گذشته وارد تهران شدند.


فیلپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز یکم شهریورماه با وزیر نفت ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از آن دیدار گفت: با وجود فراز و نشیب و تلخی و شیرینی‌هایی که در روابط دو کشور وجود داشت، اعتقادمان این است که باید دوران جدیدی از روابط بر پایه احترام متقابل و روابط برد – برد بین شرکتهای دو طرف شکل بگیرد.


وزیر نفت با بیان این که ایران امروز با ١٤ سال گذشته تفاوت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: انگلیسی‌ها برای موفقیت در ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری باید برای تولید مشترک در ایران نیز تلاش کنند و فقط بازار ایران را برای فروش کالا نبینند، بلکه بازار منطقه را از طریق ایران پوشش دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته