دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 13:27

حسینی: دانشگاه باید به علم و دانش و تهذیب نفس و اخلاقیات بپردازد

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد واحد ورامین – پیشوا با تقسیم دانشگاه به دو بعد علمی و تربیتی اظهار کرد: دانشگاه از دو قسمت تحصیل علم و دانش و تهذیب نفس و اخلاقیات تشکیل می‌شود که هر دو مهم است و باید به آنها پرداخته شود.
کد خبر : 42389

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سیداحمدحسینی در جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود واحد ورامین – پیشوا اطهار کرد: دانشگاه یک مکان علمی است که نقطه عطف برای جوانان ما محسوب می‌شود و شایسته است دانشجو با عزم راسخ و اراده بالای خود با برنامه‌ریزی دقیق از این فرصت ایجاد شده بهترین بهره را برای موفقیت خود ببرد.


حجت الاسلام سیداحمدحسینی با تقسیم دانشگاه به دو بعد علمی و تربیتی اظهار کرد : دانشگاه از دو قسمت تحصیل علم و دانش و تهذیب نفس و اخلاقیات تشکیل می‌شود که هردو مهم است و باید به آنها پرداخته شود چرا که اگر انسان عالم باشد اما اخلاق نداشته باشد خود آن علم حجاب می‌شود و پرده‌ای است که مانع رشد و کمال او خواهد شد.


رئیس واحد ورامین – پیشوا نیز با تبریک آغاز مهر ماه جنبش و مجاهدت در مسیر تحصیل علم و دانش گفت: نسیم مهر شروع به وزیدن کرده است و فضای کشور عطرآگین به مجاهدت در عرصه تعلیم و تربیت شده است و می‌طلبد در این دوران که تمامی امکانات برای مشتاقان تحصیلات تکمیلی فراهم شده است دانشجویان با جدیت و همت بلند خود به قله‌های رفیع علم و دانش و فضیلت دست یابند.


دکتر حسینعلی شیبانی با توجه به حادثه غمبار و دلخراش منا و تسلیت به امت اسلامی و به ویژه خانواده‌های داغدار تأکید کرد: کام ملت ایران اسلامی در این ایام با رخ دادن این اتفاق ناگوار تلخ شد و بدون شک بی کفایتی آل سعود در برگزاری این فریضه مهم عبادی بر همگان واضح و روشن شده است.


وی با توجه به جایگاه علمی این واحد دانشگاهی افزود: واحد ورامین – پیشوا با قدمت 30 ساله و دارا بودن 16 هزار دانشجو از لحاظ رشد علمی، با وجود این قدمت کوتاه پیشرفت‌های قابل قبولی در این عرصه داشته است . همچنین برگزاری کارگاه‌های متنوع آموزشی، راه‌اندازی مجموعه رفاهی و ورزشی مجهز برای رشته‌های مختلف، راه‌اندازی مرکز مطالعات کشاورزی در حوزه دانشکده کشاورزی، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی با بیش از صد هزار عنوان کتاب، گسترش تحصیلات تکمیلی و کسب رتبه‌های متعدد در زمینه نانو بخشی از این افتخارات است.


در بخش دیگری از این نشست معاونان واحد، هر کدام حوزه‌های مربوط به خود را تبیین کرده و به مسائل و سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته