دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1394 - 09:49

ناطق نوری: روزبهانی به حق خود قانع نبود/ اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی توجیه مالی نداشت

رئیس فدراسیون بوکس گفت: روزبهانی بیش از حقش پاداش می‌خواست و بهتر است پاسخگوی کمیته انضباطی باشد.
کد خبر : 42363

احمد ناطق‌ نوری در گفت‌وگو با خبرنگارورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص وضع تیم ملی و عدم اعزام تیم به مسابقات جهانی اظهار کرد:« تیم ملی در تمرینات به سر می‌برد تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شود. ما قصد داشتیم 3 بوکسور را به مسابقات جهانی بفرستیم. بهترین ورزشکار ما که شانس مدال در این مسابقات داشت مصدوم شد. دو بازیکن دیگر هم از لحاظ فنی در سطحی نبودند که بتوانند در این رقابت‌ها مدال بگیرند. در مسابقات جهانی هم برای ما کسب مدال طلا و نقره حائز اهمیت است.»


وی ادامه داد:« فرستادن دو ملی‌پوش به مسابقات جهانی آن هم در حالی که هیچ شانس مدالی نداشتند برای فدراسیون توجیه مالی خوبی نداشت و تصمیم گرفتیم به جای اعزام تیم به مسابقات جهانی، بچه‌ها را در مسابقات بین المللی برون‌مرزی مانند جام احمد کمیل که در ترکیه برگزار می‌شود، بفرستیم. همچنین اردوهای دوجانبه با کشورهای صاحب سبک در این زمینه برگزار کنیم تا بوکسورهای تیم ملی برای مسابقات آسیایی که در چین برگزار می‌شود به آمادگی بالایی برسند.»


ناطق نوری در مورد وضع قرارداد سرمربی تیم ملی بوکس گفت:« قرارداد فدراسیون با وینکوف یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد. در اولین فرصت باید کمیته فنی تشکیل جلسه دهد تا عملکرد وینکوف مورد بررسی قرار گیرد. اگر عملکرد او از نظر کمیته فنی مورد تایید قرار گرفت، برای تمدید قرارداد با وینکوف وارد مذاکره می‌شویم.»


رئیس فدراسیون بوکس درباره ماجرای شکایت فدراسیون از روزبهانی افزود: «بنا بر قانون فدراسیون جهانی بوکس، وقتی یک بوکسور در جهان مقام می‌آورد 30 درصد از پاداشی را که به او تعلق می‌‌گیرد، فدراسیون جهانی برای مربیان و کادر پزشکی که برای آن بوکسور زحمت کشیدند، اختصاص می‌دهد. این کادر شامل مربیان، بدنساز و ماساژور تیم است. زمانی که به لوزان سوئیس رفتم با اینکه قانون حمل پول 10 هزار دلار بود، بنده 20 هزار دلار از سوئیس برایش آوردم و در اختیارش گذاشتم. 10 میلیون تومان پاداش کمیته ملی المپیک به ورزشکاران المپیکی را خودم به روزبهانی دادم که مورد انتقاد کمیته ملی المپیک قرار گرفتم. ولی بنده خودم پاسخ دادم که این 10 میلیون تومان را از جایی دیگر تامین می‌کنم. با این حال روزبهانی باز گله از فدراسیون دارد جای تعجب است. در واقع او به حقش راضی نبود و بیشتر از حقش می‌خواست پول بگیرد. من هم اعلام کردم ابتدا به ورزشکار خاطی تذکر می‌دهم و اگر بخواهد با آبروی چند ساله من بازی کند، شکایت می‌کنم. حالا که روزبهانی رعایت مواردی را که به او تذکر داده شده بود، نکرد، بهتر است پاسخگوی کمیته انضباطی باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته