دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر حاتمی در گفتگوی تلفنی با همتای ژاپنی:

ارتباط حادثه آرامکو به ایران پایه و اساس ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اتهاماتی که درباره حادثه آرامکو به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند، پایه و اساسی ندارد و هیچ سندی ارائه نشده است.
کد خبر : 418562
13980709000706_Test_PhotoN.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفتگوی تلفنی با «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن اظهار کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن روابط خوبی در تمامی زمینه‌ها ازجمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر دارند.


او افزود: سفر آقای  آبه شینزو به تهران و ملاقات مهم ایشان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین دیدار مجدد با آقای روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان‌گر روابط دوستانه مابین دو کشور است.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح شرایط محیط پیرامونی ایران و عوامل تأثیرگذار در آن اظهار داشت: امروز تروریسم فاقد عنصر زمان و مکان است؛ لذا معتقدیم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیازمند عزم جهانی به‌ویژه پیوستگی امنیتی میان دو منطقه شرق و غرب آسیا است.


حاتمی با اشاره به حادثه آرامکو گفت: اتهاماتی که برخی در مورد این واقعه به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده‌اند، پایه و اساسی نداشته و هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این موضوع وجود ندارد و کسانی‌که ایران را متهم می‌کنند یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند توانایی‌های نظامی ملت یمن را باور کنند.


او تأکید کرد: ایران شریک و دوست خوبی برای همکاری‌های دفاعی است و تمایل دارد روابط خود را با کشور ژاپن توسعه دهد.


به گزارش آنا، در بامداد ۲۳ شهریور 1398، پهپادهای یمنی دو پالایشگاه متعلق به شرکت نفت آرامکو را در شهرهای بقیق و خریص در شرق عربستان سعودی هدف قرار دادند که مورد شگفتی همه کشورها و رسانه‌های خارجی شد.


حملات پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات غول نفتی عربستان، آرامکو، به خروج 5/7 میلیون بشکه‌ تولیدات روزانه عربستان منجر شده که این رقم بیش از نیمی از تولیدات نفتی سعودی‌ها و ۶ درصد عرضه کل نفت دنیاست و این اتفاق بازار جهانی نفت را تحت تأثیر خود قرار داده است.


به‌دنبال این حادثه کشورهای عضو ائتلاف سعودی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، تلاش کردند تا این حادثه را به کشورمان ارتباط دهند و حتی در همین خصوص سه دولت اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه ضدایرانی مملو از دروغ صادر کردند، اما تا به امروز هیچ‌کدام از آنها نتوانسته‌اند این ادعای واهی را اثبات کنند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته