دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1398 - 13:52
فردا به مناسبت آغاز هفته تهران؛

موزه دخانیات بازگشایی می‌شود

شهردار منطقه 11 تهران گفت: به مناسبت آغاز هفته تهران (12تا 18 مهر)، موزه دخانیات تهران فردا جمعه 12 مهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری و شرکت دخانیات بازگشایی خواهد شد.
کد خبر : 418498
1501549.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرداری تهران، نصرالله آبادیان اظهار کرد: با فرارسیدن هفته تهران برنامه‌های متنوعی در خصوص تاریخ، هویت، معماری، فرهنگ، آداب و رسوم شهر تهران در دست اجراست.


وی با بیان اینکه خرداد ماه امسال با انعقاد تفاهم نامه‌ای فی‌مابین شهرداری منطقه 11 و شرکت دخانیات مقرر شد موزه دخانیات به روی عموم مردم بازگشایی شود؛ ادامه داد: در همین راستا و در نخستین روز از هفته تهران، روز جمعه 12 مهر این موزه با بیش از 300 اثر میراثی و ارزشمند  افتتاح خواهد شد.


شهردار منطقه 11 از افتتاح مرکز اسناد احتساب‌الملک نخستین شهردار تهران در روز 12 مهر خبر داد و گفت: رونمایی از حکم انتصاب محمد تقی خان ملقب به احتساب‌الملک به عنوان والی طهران در زمان قاجار به همراه دیگر اسناد وی و عکس‌هایی که محسن مقدم 90 سال پیش از شهر تهران گرفته؛ در محل خانه موزه مقدم رونمایی خواهد شد.


آبادیان در خصوص دیگر برنامه‌های هفته تهران اظهار کرد: افتتاح خانه مینایی با عنوان روایت خانه خیابان ولی عصر (عج)، تقدیر از احیاء‌کنندگان خانه‌های تاریخی و واجد ارزش معماری، بازدید رایگان شهروندان از موزه‌های منطقه، تهیه و تولید قصه‌های تهران، شاهنامه خوانی در چند کافه واقع در پهنه رودکی به همراه دیگر برنامه‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که طی هفته آینده به مناسبت هفته تهران انجام خواهد شد.


موزه دخانیات ایران با قدمتی بیش از ۸۰ سال دربرگیرنده اطلاعات تاریخی از حدود یکصد و بیست سال پیش است. در این موزه بیش از ۳۰۰ اثر با ارزش تاریخی از اسناد قدیمی، کاپ‌های قهرمانی و تجهیزات و ادوات قدیمی ساخت دخان موجود است.


 


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته