دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1398 - 15:50
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

طراحی برنامه‌هایی برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس سما از سال آینده

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدارس سما از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و برنامه‌هایی که برای سال آینده طراحی شده، عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس خواهد بود.
کد خبر : 418436
IMG_0343.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، سیدمحمد بطحایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس سمای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت‌محور بودن آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز آموزش مهارت‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.


وی با تأکید بر لزوم مهارت‌محور بودن آموزش‌های دانشگاه آزاد اسلامی و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار افزود: برآوردن انتظارات جامعه و خانواده‌ها برای ارتقای کیفیت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در بیان وضعیت مدارس سما مطرح کرد: وضعیت مدارس سما در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی کشور از لحاظ سخت‌افزاری جزء مدارس ممتاز کشور است.


بطحایی تصریح کرد: این مدارس از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و برنامه‌هایی که برای سال آینده طراحی شده، عمدتاً ناظر بر ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس سما خواهد بود.


وی مطرح کرد: مدارس سما می‌توانند رتبه خیلی بالاتری را در حوزه کیفیت و مقبولیت اجتماعی به دست آورند، امیدوارم با برنامه‌هایی که در دست اجراست، این اتفاق به‌زودی بیفتد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در حوزه مدارس سما با توجه به سیاست‌گذاری هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی  از حیث کمّی اصراری به گسترش این مدارس وجود ندارد و همه تلاش ما معطوف به ارتقای کیفیت خواهد بود.


بطحایی درباره لزوم توجه به شاخص‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سما گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس سما به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدارس غیردولتی در کشور و مدارسی که صرفاً با هدف منابع و منافع اقتصادی تأسیس نشده، توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی بوده که جزء مهم‌ترین محورهای ارتقای کیفیت در این مدارس است.


وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس سما بیش از اهداف آموزشی باید به اهداف پرورشی دست پیدا کنند، افزود: مأموریتی که مدارس سما برای خود متصور هستند ارتقای آموزش‌های فرهنگی و تربیتی و دستیابی به اهداف پرورشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.


 به گفته معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دانش‌آموزان مدارس سما بعد از فارغ‌التحصیلی باید حداقل یک مهارت را فرا گرفته باشند و علاوه بر دروس رسمی گواهینامه معتبر در یکی از زمینه‌های مورد علاقه خود را دریافت کنند تا با آشنایی بیشتر از مشاغل مختلف وارد حوزه اشتغال شوند.


بطحایی تصریح کرد: سازمان سما تاکنون 720 مدرسه و 120 آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور را زیرپوشش قرار داده است.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب