دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1398 - 17:13
مرتضوی تأکید کرد؛

همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس با دانشگاه آزاد اسلامی با تمرکز بر محور دریا

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس با تأکید بر فعالیت‌های مشترک دو مؤسسه علمی و پژوهشی برای ایجاد تغییرات شگرف در حوزه دریایی گفت: فعالیت‌های مشترک این دو مؤسسه باید بر محور دریایی متمرکز و هدایت شود.
کد خبر : 418395
13980708 (128).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، محمدصدیق مرتضوی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خواستار تقویت همکاری در حوزه‌های تحقیقاتی و شیلاتی شد و اظهار کرد: ظرفیت موجود در حوزه منابع طبیعی واحد بندرعباس با استادان مجرب می‌تواند کمک قابل توجهی به این امر کند.


وی افزود: هدف ما توسعه و پیشرفت صنعت شیلاتی کشور است و چه مرجعی بهتر از دانشگاه می‌تواند از نظر علمی و پژوهشی با این پژوهشکده همکاری و همراهی کند.


رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس با تأکید بر فعالیت‌های مشترک دو مؤسسه علمی و پژوهشی برای ایجاد تغییرات شگرف در حوزه دریایی عنوان کرد: فعالیت‌های مشترک این دو  مؤسسه باید بر محور دریایی متمرکز و هدایت شود.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با یادآوری ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه در همه حوزه‌ها بیان کرد: می‌توانیم داشته‌های علمی و پژوهشی را به فعل مبدل کنیم و در این راستا با همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گام‌های بلندی در راستای تقویت تعاملات و ارتباطات خود برداریم.


احسان کامرانی خواستار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان شد و تصریح کرد: باید در این تفاهم‌نامه تمام جوانب امر برای استفاده متقابل از انرژی و اندوخته علمی یکدیگر در حوزه دریایی به کار گرفته شود.


وی برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک ملی و بین‌المللی را از توانایی‌های دو مؤسسه قلمداد کرد و گفت: به برکت آماده‌بودن ظرفیت لازم، باید زیرساخت‌های توسعه نیز به سرعت هموار و شروع حرکت با قدرت و شدت بیشتری از سر گرفته شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به مرز دریایی این استان اشاره کرد و افزود: با وجود مرز بزرگ دریایی این استان با دریا، موقعیت سوق‌الجیشی و استراتژیکی این استان، هم‌مرزبودن با کشورهای عربی خلیج‌فارس و وجود بنادر بزرگ و صنایع بزرگ و تبدیلی هنوز نتوانسته‌ایم بیش از 15 درصد از ظرفیت دریا بهره‌برداری کنیم و از مواهب الهی آن بهره‌مند شویم.


کامرانی دریا را یک نعمت بزرگ الهی خواند و تأکید کرد: بهره‌برداری از منابع دریا باید بر اساس  استانداردهای لازم با حفظ محیط زیست و احترام به حقوق همه ذی‌نفعان دریا با هدف نرسیدن آسیب به اکولوژی و زیستگاه آبزیان دریایی باشد.


به گزارش آنا، در پایان این دیدار اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد با تشکیل چند کارگروه تخصصی در حوزه دریایی، قراردادهایی در راستای توسعه حوزه‌های دریامحور منعقد شود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته