دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 14:06

گوترش از موضع عمران خان درباره بحران کشمیر حمایت کرد

دبیر کل سازمان ملل در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان از موضع وی برای حل معضل کشمیر حمایت کرد.
کد خبر : 417890
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اکسپرس تریبون، آنتونیو گوترش، دبیر ‌کل سازمان ملل متحد بار دیگر بر حمایت خود از عمران خان برای کمک به تسهیل راه‌حل صلح‌آمیز در مورد بحران کشمیر تأکید کرد.


گوترش در ملاقات با عمران خان در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر از نقض حقوق بشر در کشمیر، عمیقاً ابراز ناراحتی و تأیید کرد که او همچنان به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.


عمران خان در سخنرانی خود در سازمان ملل، از این نهاد بین‌المللی درخواست کرده بود تا به وعده خود برای رسیدگی به وضع مردم کشمیر بر پایه قطعنامه‌هایی که پیش‌تر از سوی شورای امنیت تصویب‌شده بود، عمل کند.


وی هشدار داد: ما کشوری را تهدید نمی‌کنیم اما اوضاع، آن‌چنان بحرانی و نگران‌کننده شده که دو رقیب هسته‌ای مقابل یکدیگر قرار گرفته و در صورت بروز هرگونه رویارویی، تبعات تلخ آن علاوه بر تحت‌الشعاع قرار دادن این دو کشور هم‌مرز، منطقه و جهان را نیز در بر خواهد گرفت.


در این نشست همچنین، عمران خان در خصوص اشغال 55 روزه 8 میلیون کشمیری و قطع ارتباط مخابراتی و اینترنتی این منطقه به‌وسیله دولت هند، گزارشی به گوترش ارائه کرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته