دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1398 - 17:01
امام جمعه کرج:

حذف نام شهدا مصداق نفوذ فرهنگی است/ صدای خرد شدن استخوان‌های امپریالیسم شنیده می‌شود

امام جمعه کرج درباره جریان حذف نام شهید در ایام محرم و سالگشت دفاع مقدس اظهار کرد: این کار از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره کردند.
کد خبر : 417753
13980221000633_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با بیان اینکه روش امام باقر(ع) در توسعه و تولید علم می‌تواند راهبردی برای جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب باشد، اظهار کرد: رهبری از جوانان خواستند شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند زیرا برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید از سیره علمی و عملی اهل‌بیت (ع) بهره برد.


وی با بیان بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر«امید به آینده» و «استفاده از جوانان در رده‌های مختلف مدیریتی» تأکید کردند و اینکه با استفاده از راهبرد «مقاومت» می‌توان بر مشکلات پیروز شد.


امام جمعه کرج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیروزی بر مشکلات را در «مقاومت» می‌دانند، تصریح کرد: رهبر در این دیدار خاطرنشان کردند که برخلاف خواسته‌های دشمن باید بر شعارهای انقلابی پافشاری داشت و تأکید کردند که نباید به اروپایی اعتماد داشت و مسئولان ملاک عمل را بی‌اعتمادی به دشمن قرار دهند.


حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه امروز نظامی اسلامی با به‌کارگیری راهبرد مقاومت در عرصه‌های مختلف در اوج عزت قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای استکباری تلاش می‌کنند تا با فشارهای اقتصادی و سیاسی ایران را در موضع ضعف قرار دهند.


وی بیانیه سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس علیه ایران را خبیثانه خواند و گفت: سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس بعد از اینکه با رئیس‌جمهور کشورمان جلسه طولانی داشتند ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان دانستند و بعد هم مسئله مذاکره را دوباره بیان کردند.


رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با بیان بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن کشورهای غربی و اروپایی، تأکید کرد: عزت امروز ایران نتیجه ایثارگری، مجاهدت و مقاومت ملت انقلابی و رشادت و شجاعت نیروهای مقتدر و باصلابت ارتش، سپاه، بسیج و رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.


قدرت امروز ما حاصل گفتمان مقاومت است


حسینی‌همدانی تلاش‌های اروپا برای مذاکره ایران و امریکا را ناشی از قدرت گفتمان مقاومت دانست و اظهار کرد: دیدید چگونه آنها به تقاضا افتادند و در همین روزهایی که رئیس‌جمهور در سازمان ملل بود دنبال می‌کردند که بالاخره با رئیس‌جمهور جلسه بگذارند و مذاکره کنند که این روش ناشی از دیپلماسی نیست و این قدرت گفتمان مقاومت بوده و الا دیپلماسی همچین خاصیتی برای ما نداشته است.


وی  با تأکید بر اینکه توجه به داشته‌های داخلی و نیروهای مدیر و جهادی کار را برای کشور درست خواهد کرد، افزود: عزت ایران، امروز غرب را به بن‌بست رسانده و هر ترفندی هم که به‌کار می‌بندند و شکل‌های مختلفی را که امتحان می‌کنند با شکست مواجه می‌شوند.


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  مطرح کرد: امروز غرب برای دوشیدن برخی کشورهای منطقه سعی می‌کند به نحوی وانمود کند که آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران است؛ اما با وضعیتی که آمریکا دچار شده با قاطعیت عرض می‌کنیم آمریکا وجود حمله به ایران را ندارد.


صدای خرد شدن استخوان‌های امپریالیسم شنیده می‌شود


حسینی‌همدانی یکی از نشانه‌های بدبخت شدن آمریکا و به بن‌بست رسیدن صهیونیست‌ها را نتایج انتخابات اسرائیل برشمرد و گفت: با تلاشی که آمریکا کرد که هم‌پیاله خودش را نجات دهد نتیجه برایش مطلوب نبود و هر دو باهم در گل گیر کردند و نتیجه هم روشن است که صدای خرد شدن استخوان‌های امپریالیسم و نابودی آنها به‌خوبی شنیده می‌شود و اگر مقداری توجه شود فروپاشی این قسمت از این فکر و این روشی که بوده نزدیک است.


وی با بیان بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیاناتشان به نفوذ و اقدامات فرهنگی فعال دشمن اشاره کردند که اشکال مختلفی دارد و باید هوشیارتر عمل کرد.


رئیس بنیاد غدیر استان البرز  افزود: رهبر معظم انقلاب نکته مهمی هم درباره حفظ نیروهای انقلابی فرمودند که امکان حضور این افراد در مراکز حساس برای همه فراهم شود که به نظر نخستین فرصت مجلس است و باید فضا را برای حضور افراد انقلابی، مؤمن و متخصص فراهم کرد.


حسینی‌همدانی بیان کرد: باید دولت و مجلس جوان، کارآمد، باانگیزه، مجاهد، پاک دست، حامی مستضعفان و ضد دشمن و مستکبران به وجود بیایند تا بتوانند به مردم و نظام خدمت کند.


وی درباره اتمام فصل کشت دانه‌های روغنی کلزا در استان البرز گفت: کشاورزان دقت کنند که برای رونق تولید و خودکفایی کشور در مسئله روغن این دانه‌های روغنی کمک می‌کند؛ بنابراین در تولید این محصول که در این منطقه هم عمل می‌آید دوستانی که توان آن را دارند حتماً اقدام کنند.


حذف نام شهدا، مصداق نفوذ فرهنگی است


رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در رابطه با  جریان حذف نام شهید در ایام محرم و سالگشت دفاع مقدس اظهار کرد: این کار از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری بدان اشاره کردند.


حسینی‌همدانی با بیان اینکه کار را به‌جایی رساندند که دیگر مخفی‌کاری هم ندارند و علناً اقدام به حذف نام شهید می‌کنند، بیان کرد: بعید است کسی در ایران زندگی کند و نداند که شهید چه ارزشی برای مردم دارد.


وی با بیان اینکه حذف نام شهدا دشمنی با محرم است، گفت: این عمل دشمنی با دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای الهی بوده؛ چراکه نام شهید تا ابد مشعشع و نورانی است.


خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: این عزتی که امروز رئیس‌جمهور ما می‌تواند در سازمان ملل به‌راحتی از کیان ملت دفاع کند و محور مقاومت می‌تواند از آمریکا، اسرائیل و منفورین منطقه برائت بجوید و آنها را خوار و ذلیل کند و ده‌ها دستاورد دیگر همه به برکت خون شهداست.


حسینی‌همدانی با بیان اینکه در کرج نیز حرکتی آغاز شده بود، گفت: در چند نقطه دست‌کاری‌های صورت گرفت، بنده متوجه شدم و تذکر جدی دادم و دوستان نیز جبران کردند و اطمینان دادند که اشتباه شده و الا بنده رها نمی‌کردم.


وی اقدام بچه‌های حزب‌الله و ارزشی تهران در نصب و زدن نام شهید بر روی تابلوها را قابل‌ قدردانی برشمرد و تصریح کرد: اگر من آنجا بودم هرگز نمی‌گذاشتم که بچه‌های ارزشی این کار را بکنند و مجبور می‌کردم کسی را که کنده خودش نصب کند و بعد هم از آن مسئولیتی که داشت عزلش می‌کردیم؛ چراکه مگر به همین سادگی‌ها می‌شود از این امور عبور کرد.


نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با بیان اینکه از هفته دوم حضورم در استان خواندن وصیت‌نامه شهدا در مصلی را باب کردم، افزود: خوب است که این مسئله کشوری و در همه مساجد انجام شود. باید نام شهدا را زنده نگه داشت و همه وظیفه‌داریم سر سفره شهدا و امام شهیدان نشسته‌ایم ناشکری نکنید.


حسینی‌همدانی با بیان پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامشان فرمودند«همه وظیفه‌داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد»


وی با تأکید بر اینکه برای شهدا باید کرنش داشت، گفت: به‌صورت کاملاً روشن و تظاهرگونه به در خانه شهدا بروید سرکشی کرده و حال و احوال کنید و در ارزیابی مسئولان کسی که اهتمام به رشد و گسترش ارزش‌های انقلابی دارد و به شهدا حالت کرنش دارد باید نمره قبولی داد.


رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با بیان اینکه شهدا کشور را بیمه کردند، خاطرنشان کرد: در «گام دوم» انقلاب باید نام شهید و ارزش کار شهید از گام اول پررنگ‌تر باشد و آموزش‌وپرورش نباید از این مهم غفلت کند.


در انتخابات با رصد دقیق و سنجش حرف‌ها و عملکردها رأی دهیم


حسینی‌همدانی درباره انتخابات پیش‌رو گفت: باید مراقب باشیم تحت تأثیر تبلیغات رأی ندهیم، رصد دقیق داشته باشیم و حرف‌ها و عملکردها را بسنجیم.


وی با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات باید مواظب باشند از چشم مردم نیفتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بیانی فرمودند«نصیحتی است از پدری پیر به‌ همه نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری شود. باید توجه داشت هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است اگر در تبلیغات همه مسائل اسلامی رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود؟»


در انتخابات از کسی حمایت نمی‌کنم


رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه بنده از هیچ آقا و خانمی برای انتخابات تا امروز حمایت نکرده و نمی‌کنم، گفت: اگر جایی شنیدید گفتند بنده از کسی برای مسئله انتخابات حمایت کرده و به او توصیه کرده‌ام که حتماً باید در انتخابات شرکت کنید، بدانید این حرف‌ها دروغ است.


حسینی‌همدانی با بیان اینکه در برخی محافل عکس گرفته می‌شود، اظهار کرد: عکس دلیل بر حمایت نیست، توجه داشته باشید اگر کسانی مدعی شوند که مورد تأیید فلانی هستیم این حرف همه‌اش کذب است.


وی بیان کرد: برخی به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند جویای نظر بنده هستند، بنده می‌گویم اگر فرصت و توانش را دارید، بر شما وظیفه شده به وظیفه‌تان عمل کنید؛ اما اینکه این گفته حمایت از کسی باشد و تذکر به این باشه که تو باید بری و بعد او این را وسیله‌ای قرار دهد هرگز این‌طوری نیست؛ از خانم‌ها و آقایانی که این نکات را می‌گویند تقاضا می‌کنم که برای خودشان مسئولیتی درست نکنند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته