دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1398 - 15:53
آیت‌الله حسینی‌همدانی:

استکبار و آل‌سعود مقابل یمن تحقیر شدند/ کوچک‌ترین حرکت علیه ایران نابودی دشمن را در پی دارد

امام جمعه کرج به حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و گفت: یکی از نمونه‌های بارز مکتب حسینی را در یمن می‌بینیم که استکبار را با اقدامات خود تحقیر کرده است.
کد خبر : 416394
آیت-الله-حسینی-همدانی-نماز-جمعه-1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر امروز در ‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج  با اشاره  سالگرد حمله تکفیری  به حرمین امامین عسگریین در سامرا  اظهار کرد: تکفیری‌ها می‌خواستند که اثر ظاهری این اماکن مقدسه نباشد، اما غافل از این موضوع هستند که نور خدا هرگز خاموش‌شدنی نیست.


 وی با اشاره به محرم و شور عزاداری‌های این ایام در اقصی نقاط دنیا، اضافه کرد: محرم امسال به عنوان پرشورترین سال در عزداری محرم در جهان ثبت شد و این  حرکت در این سال‌ها که هجمه‌ها به تشییع در اوج قرار دارد دارای پیام است و این موضوع مسئولیت‌ها را سنگین می‌کند.


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار موکب‌داران عراقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پرداختن به معارف الهی در قیام عاشورا  از موضوعات مورد تأکید معظم‌له بود که باید در این باره نشر معارف در دستور کار قرار گیرد، برخی به دنبال این هستند که معارف حسینی را با  نشر و تقویت خرافات از کار بیندازند و باید در مقابل خرافه و تحریف محکم بایستیم، گفتمان حسینی باید به عناوین مختلف در جامعه نشر داده شود.


امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب  با صدها وسیله بر علیه اسلام تبلیغ می‌شود که برای مقابله با این جبهه کفر و نفاق، حرکت معرفت حسینی می‌تواند سینه سپر کند، عنوان کرد: نباید به چیزهایی که دشمن می‌تواند با پررنگ کردن آنها مانند بدعت‌ها به دین ضربه بزند توجه  کرد، امام حسین(ع) پدر بندگی و عبادت تا قیام قیامت است.


حسینی‌همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به حمله انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان اشاره و با بیان اینکه یکی از نمونه‌های بارز مکتب حسینی را در یمن می‌بینیم که  استکبار را با اقدامات خود تحقیر کرده است، متذکر شد: انصارالله تهدید می‌کند که اگر عربستان دست از تجاوز به یمن برندارد، ریاض را تصرف می‌کند، قدرت یمن به اندازه‌ای رسیده که عربستان را تهدید می‌کند؛ این در حالی است که می‌خواستند چند هفته‌ای کار یمن را تمام کنند، بیش از چهار سال است که گرفتار یمن شده‌اند و یمنی‌ها تحت تعلیم افکار حسینی هستند.


‌نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه عربستان چند وقت قبل اعلام کرده بود که باید آتش جنگ را به داخل ایران ببریم، تشریح کرد: حالا آتش به خانه عربستان افتاده و این خانه در حال سوختن است، در  ذهن خود شکست و نابودی ایران را مد نظر داشتند؛ اما نتوانستند از پهپاد یمنی‌ها و پابرهنه‌های مظلوم تحت سلطه و محاصره غذا و دارو فرار کنند و تمام پز نظامی آمریکا و تسلیحات فروخته‌شده نظامی آن  به گاوشیری و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی عربستان را زیرسؤال بردند و قیمت نفت متزلزل شد.


امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این کشورها که داعیه حمله به ایران را در سر دارند، هنوز در مقابل ایران قرار نگرفته‌اند و در مقابل یمن پابرهنه مظلوم هستند، متذکر شد: برای فرافکنی این شکست ایران را متهم و اعلام می‌کنند که عملیات خیلی پیچیده بود و کار یمنی‌ها نیست و کار ایرانی‌ها است.


خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر آمریکا و همدستانش در منطقه خطای استراتژیک کنند تمام هستی آنها بر باد می‌رود، توضیح داد: اگر کوچک‌ترین حرکتی بر علیه ایران صورت گیرد، رژیم کودک‌کشی دیگر وجود نخواهد داشت، ترامپ در این شرایط برای اینکه کم نیاورد مجدد دستور تشدید تحریم‌ها بر علیه ایران را  به خزانه‌داری صادر می‌کند و آمریکایی‌ها گویا هنوز هم در خواب هستند و نمی‌بینند که مردم ایران در مقابل این فشارها مقاومت کرده و سر خم نمی‌کنند.


حسینی‌همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت مظلوم ایران هشت سال بدون توقع از هیچ کشوری مظلومانه در مقابل تمام هیمنه استکبار ایستادند و دفاع کردند و ضمن برهم زدن محاسبات دشمن بر دشمن پیروز شدند و با تکنولوژی ده‌ها وسیله نظامی و غیرنظامی هم دست پیدا کنند.


وی تبیین کرد: علت موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی دفاع مقدس است و  از این دفاع  به الگوی مدیریت جهادی رسیدیم که می‌تواند تحت زعامت ولی‌فقیه به پیشرفت برسد  و در مقابل فشارهای حداکثری بیگانگان مقاومت کرده و این الگو برای کل مستضعفان دنیا مورد استفاده قرار گرفته و امروز ما  کشوری مقتدر و آزمون داده هستیم، دشمنان ایران اسلامی توان مقابله مستقیم با ما را ندارند و می‌بینیم که نحوه برخورد آنها چگونه است و به برخی از واداده‌های داخلی و تحرکات موریانه‌وار وابسته هستند و می خواهند با قبول مذاکره القا کنند که فشار حداکثری بر ایران اثر کرده است.


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بخش بعدی خطبه‌های نماز جمعه را به اول مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص داد و با اشاره به شروع سال تحصیلی و ماه مهر، عنوان کرد: استادان و معلمان به دانش‌آموزان به عنوان امانت الهی توجه کنند و وظیفه باورمند کردن آنها نسبت به آموزهای اسلامی و انقلابی بر عهده معلمان است، معلمان در تربیت نسل آینده کوشا باشند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید توسط معلمان مطالعه و اجرایی شود.


امام جمعه کرج در بخش بعدی سخنانش با اشاره به اینکه موضوع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد باید جدی گرفته شود، گفت:این گلزار نگین و نماد استقامت شهر کرج است که لازم است، اقدامات لازم برای ساماندهی آن انجام شود و باید اهتمام لازم در این زمینه صورت گیرد.


حسینی‌همدانی با اشاره به لزوم حفظ و حراست از فضای سبز شهر کرج و دیگر نقاط استان البرز متذکر شد: فضای سبز استان البرز نیز نباید فدای ساخت‌وسازهای بی‌مورد شود که این کار منافعی برای برخی دستگاه‌ها دارد، مدیران و مسئولان مرتبط در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.


وی در بخش پایان خطبه‌های نماز جمعه گریزی به انتخابات مجلس شورای اسلامی زد و با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و تبلیغات در زمان مقرر، افزود: این موضوع برای عده‌ای لغزش‌گاه قطعی است و مسیر غیر از آن چیزی است که در دنیا وجود دارد، معیارهای ما اخلاقی و اسلامی است و هرگونه فریب مردم با شکل تبلیغات خلاف اخلاق است، گاهی آمارهای غلط داده می‌شود و نامزدهای رقیب را با هر ترفندی ناکارآمد جلوه می‌دهند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه کرج در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه ادامه داد:  معظم‌له فرمودند که نماینده اصلح کسی است که از شیوه تبلیغاتی صحیح استفاده و از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته