دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه تبریز:

راهبرد مقاومت تنها راه پیروزی برابر دشمنان است/ نمایندگان مجلس در رسیدگی به تخلفات جدی باشند

امام جمعه تبریز گفت: برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها راه پیروزی، راهبرد مقاومت است.
کد خبر : 417736
6346454.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله بحث امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین در جامعه اظهار کرد: برای جذب مردم در بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از خدا کمک گرفت؛ چرا که خداوند محبت و مودت را در قلب انسان قرار می‌دهد.


وی با تبیین شرایط امر به معروف و نهی از منکر افزود: این فریضه را باید از نزدیکان خود آغاز  کنیم و علاوه بر رعایت افراد ضعیف باید هم منطقی صحبت کرده و هم منطق دیگران را قبول کنیم.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه افراد مبلغ باید همه تلاششان رساندن پیام الهی باشد، تصریح کرد: کسی که تبلیغ دین می‌کند باید خدا ترس باشد و از هیچ کس به غیر خداوند ترسی نداشته باشد.


آل‌هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی و افراد واجد شرایط برای رأی دادن گفت: نمایندگان مجلس باید در برابر تخلفات بی‌تفاوت نباشند. براساس بیانات امام راحل وکلای ملت باید در رسیدگی به تخلفات با کمال جدیت رفتار و عمل کنند.در انتخاب نمایندگان مجلس باید به کسانی رأی دهیم که در برابر مردم متواضع باشند.


وی با بیان اقدامات فرهنگی انجام‌یافته در طول هفته گذشته از اجرای سرود شهید تجلایی در سنگ‌فرش تربیت و پارک ائل گلی تبریز، سازماندهی فعالان اربعین و رونمایی از کتاب آب هرگز نمی‌میرد قددرانی کرد.


بازگشایی مدارس موضوع دیگر مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ارتباط مستمر اولیای دانش‌آموزان با مربیان مدرسه مطرح کرد: ارتباط سالم بین خانه و مدرسه می تواند در تربیت دانش‌آموزان بسیار مؤثر باشد و در این ارتباط باید آموزش‌‌وپرورش برای هدایت و کنترل آینده‌سازان کشور اقدامی جهادی داشته باشد.


آل‌هاشم هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مورد ارزیابی قرار داد و با قدردانی از مواضع غیرتمندانه رئیس جمهوری کشورمان بیان کرد : برای مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها راه قطعی برای پیروزی راهبرد مقاومت است.


وی با بیان بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرنگان رهبری گفت: خلاصه فرمایشات معظم له این است، لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشو‌، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان،  وحدت و انسجام آحاد مردم به ویژه نیروهای انقلابی، حمایت از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان و تقویت عزم اراده مردم است که باید در اولویت همه امور کشور قرار گیرد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته