دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1398 - 12:42
در مسیر اربعین؛

هر زائر یک سفیر

طرح «هر زائر، یک سفیر» محصولی فرهنگی- تبلیغی در غالب یک هدیه به زائر ایرانی تحویل است که زائر ایرانی از طرف خود و همه مردم ایران این هدیه را به مردم، زوار و موکب‌داران عراقی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تقدیم می‌کند.
کد خبر : 417391

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امسال هم مانند سال‌های گذشته با جمعی از دوستان و دانشجویان تصمیم گرفتیم برای اربعین فعالیت‌هایی متناسب انجام دهیم. برای این کار ابتدا جلسات و گفت‌وگوهایی را با کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار کردیم که ماحصل این جلسات به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که باید برای اربعین کاری انجام داد در غالب فعالیتی با محتوای فرهنگی که تحت لوای بینش جهان اسلام و پیگیری هدف انتقال پیامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به سایر نقاط جهان ازجمله مردم عراق باشد. پس از این تصمیم، بررسی برای فعالیت‌های مشابه انجام شده در سال‌های اخیر جای نقش‌آفرینی زائران در انتقال پیام انقلاب اسلامی و تکریم میزبانان به صورت متحدالشکل توسط زائران ایرانی به‌خصوص دانشجویان را خالی دیدیم، به همین منظور شروع به بحث و تبادل‌نظر برسر راهکار‌های اجرای این طرح کردیم که عاقبت «هر زائر، یک سفیر» عنوان طرحی شد برای فعالیت‌های مدنظر ما دانشجویان. در این طرح ما محصولی فرهنگی- تبلیغی را در غالب یک هدیه به زائر ایرانی تحویل می‌دهیم که زائر ایرانی از طرف خود و همه مردم ایران این هدیه را به مردم، زوار و موکب‌داران عراقی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تقدیم می‌کند.


اما این هدیه باید به‌گونه‌ای باشد که موجب ابراز علاقه و شاد شدن مخاطبان شود پس به دقت بررسی‌ها توسط دانشجویان و افراد فعالی که در این حوزه تخصص‌هایی داشتند صورت گرفت که محتوای ارائه شده در هدایا حساسیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی را در نظر داشته و خود موجب بروز اختلاف نشود. سرانجام پس از بررسی سه محور اصلی برای طرح‌های اجرایی در نظر گرفته شد که در این سه محور سعی داشتیم در عین رعایت اختصار و درگیر کردن تعقل و احساس مخاطب، مفهوم موردنظر در محور‌های اصلی نیز منتقل شود.


1- محور اول با هدف تکریم میزبانان عراقی و ایجاد برادری و مودت بیشتر بین زائران و همچنین تقدیر از موکب‌داران عراقی با شعار «نَشکُرِ العِراق» طراحی شد.


2- محور دوم با هدف هرچه بیشتر آشنا کردن مخاطبان با جبهه مقاومت و استکبارستیزی طرح‌ریزی شد؛ مقصود از این کار یادآوری مجاهدت‌های رزمندگان جبهه مقاومت و همچنین جنایات آمریکا در کشور عراق و دیگر کشور‌های همسایه بود که یکی از محورهای مهم است.


3- محور سوم را مساله بسیار مهم و حیاتی این روز‌های جهان اسلام؛ یعنی «وحدت اسلامی» قرار دادیم. در این محور یکی از مسائل اساسی یعنی مساله قدس را با شعار «القدس لنا» مطرح کرده و سعی در ایجاد دغدغه و همبستگی فزاینده درباره قدس شریف کردیم. با اجرای این طرح‌ها و مفاهیمی که در غالب هدایا و اهدای آن به زائران و موکب‌داران عراقی مدنظر داریم می‌توان گفت توانستیم در گوشه‌ای از این اقیانوس بیکران حسینی پیامی را از زبان انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان رسانده و نقش‌آفرینی فعال جنبش دانشجویی در فضای جهان اسلام را آغاز کنیم.


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ بسیج دانشجویی یکی از وظایف اصلی خود را انتقال پیام انقلاب اسلامی به دیگر ملت‌ها و دانشجویان دیگر کشور‌ها می‌دانیم. از این رو با جدیت به دنبال اجرای هرچه بهتر این طرح در ایام اربعین حسینی هستیم. همچنین با بررسی نقاط ضعف و قوت در اجرای این طرح به دنبال اصلاح و پیشرفت آن برای اجرای هرچه بهتر آن در سال‌های آینده هستیم.


در همین راستا و به جهت به کارگیری توان همه دانشجویان دانشگاه رویدادی را با عنوان رویداد ایده‌پردازی و طرح‌نگاری «هر زائر یک سفیر» برگزار می‌کنیم که در این رویداد پذیرای ایده‌های اجرایی و طرح‌های دانشجویان در غالب‌های عنوان شده خواهیم بود. هدف از برگزاری این رویداد ایجاد مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های این‌چنینی و هم‌افزایی با دانشجویان است. در این رویداد دانشجویان ایده‌ها و طرح‌های خود را در غالب فایل گرافیکی برای ما ارسال خواهند کرد و ما پس از داوری، طرح‌ها و ایده‌های برتر را مورد تشوق قرار خواهیم داد. همچنین از ایده‌های برتر برای طرح‌های مدنظر «هر زائر یک سفیر» استفاده موثر خواهیم کرد.


این همگرایی و هم‌افزایی با عامه دانشجویان همواره برکات و مزایایی دارد که ازجمله مردمی و دانشجویی‌تر شدن کارها به جهت افزایش سلایق و هم پوشش بیشتر طرح‌ها با سلایق مختلف را به دنبال خواهد داشت.


* محمدرضا آقایی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته